اشتغال پایدار با اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، به کارآموزان، آموزش‌های مرتبط شغلی ارائه می‌شود و باعث ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  حسن نوری مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ابلاغ دو طرح جدید در راستای ایجاد اشتغال خبر داد و افزود: یکی از این طرح‌ها ، طرح مهارت‌ آموزی در محیط کار واقعی است که در طرح جدید کارآموزی در محیط کار بر مبنای شایستگی‌های شغلی است.
وی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و توانمندسازی نیروی کار افزود: افراد ۱۵ تا ۲۲ سال با مدرک دیپلم و زیر دیپلم در قالب این طرح در واحد‌های صنفی مشغول به دریافت آموزش‌های موردنیاز می‌شوند و طی مدت یک سال آموزش نیز کارفرما معاف از مالیات است.
نوری اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را یکی دیگر از طرح‌ های امسال در استان برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار در دانش‌آموختگان ، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان و افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان ازجمله اهداف این طرح است که با توجه به وجود دغدغه کارفرمایان برای عدم مهارت فارغ‌التحصیلان با این طرح خلع موجود پر می‌شود.
وی با بیان اینکه باید افراد فارغ‌التحصیل را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم ، افزود: در این طرح افراد فارغ‌التحصیل ۲۲ تا ۳۵ سال می‌توانند با مراجعه به محیط کار واقعی مهارت‌های لازم را فراگیرند و در صورت جذب این افراد کارفرما تا دوساله از پرداخت حق بیمه کارفرما تأمین اجتماعی معاف است.
انتهای پیام/ ب 

اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای ایجاد اشتغال پایدار در خراسان شمالی

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.