گاردین در مطلبی تاکید کرد؛

شرمساری ناشی از برخورد ناشایست دولت ترامپ با کودکان مهاجران از بین نمی‌رود

برخورد غیرانسانی دولت آمریکا با کودکان مهاجران، لکه‌ای ننگ در کارنامه این کشور است که به راحتی پاک نخواهد شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین انگلیس در مطلبی با اشاره به یک توئیت درباره برخورد شرم‌آور دولت ترامپ با کودکان مهاجر نوشت: در زمانی که موج گزارش‌های خبری درباره نحوه برخورد دولت ترامپ با کودکان مهاجر جریان دارد، یک توئیت درباره یک ماجرایی اسف‌بار، ذهن انسان را کاملا به خود مشغول می‌کند. شبکه خبری پی‌بی‌اس آمریکا گزارش داد یک نوزاد پسر چهارده ماهه پس از آنکه از والدینش جدا شد، پس از ۸۵ روز در حالی از سوی پلیس بازگردانده شد که شپش همه بدنش را پوشانده بود و معلوم بود طی تقریبا سه ماه اصلا شستشو نشده بود.

اگر والدین یک کودک او را برای سه ماه حمام نکنند، به اتهام بدرفتاری با کودکشان بازداشت می‌شوند- و این همان کاری است که دولت آمریکا با کودکانی که حتی هنوز نمی‌توانند حرف بزنند، انجام می‌دهد.

شرمساری ناشی از برخورد ناشایست دولت ترامپ با کودکان مهاجران از بین نمی‌رود

این نگرانی وجود دارد که فرمان اجرایی دروغین دونالد ترامپ (درباره ملحق شدن کودکان مهاجران به خانواده‌هایشان) موجب شده باشد رسانه‌ها از شکنجه‌ای که این کودکان و خانواده‌هایشان متحمل می‌شوند، غافل شوند و فکر کنند این بدترین فاجعه انسانی است. حقیقت این است که هیچ چیز تغییر نکرده است و ما هنوز در یک بحران انسانی قرار داریم که دولت ترامپ مسبب آن بوده است. این‌ها افرادی هستند که حتی برایشان اهمیتی ندارد که سوابق کودکان مهاجر را نگاه دارند و طرحی برای نحوه بازگرداندن مجدد این کودکان نزد والدین‌شان داشته باشند. اکنون می‌گویند که به شناسایی بر اساس دی‌ان‌ای متکی‌اند.

این شرمساری هیچگاه از بین نخواهد رفت که نوزادی در آمریکا به لطف دولت ترامپ به مدت سه ماه هیچ نظافتی نمی‌شود و طبق توئیت جودی وودروف، این بخشی از شکایت حقوقی ایالتی، ضددولت ترامپ است.

بیشتر بخوانید: 

وکلای دولت آمریکا: نمی‌توانیم والدین ۳۸ کودک جدا شده از پدر و مادرشان را پیدا کنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار