در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش برای اصلاح قانون تعلق نگرفتن ارثیه به فرزند خوانده‌ها

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تلاش برای اصلاح قانون تعلق نگرفتن ارثیه به فرزند خوانده‌ها در کشور خبر داد.

تلاش برای اصلاح قانون تعلق نگرفتن ارثیه به  فرزند خواده هاحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس قوانین فعلی و اصول فقهی و شرعی فرزند خوانده‌ها از پدر و مادر خوانده خود ارث نمی‌برند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور به دنبال  راهکاری برای تغییر قانون ارث نبردن فرزند خوانده‌ها از پدر و مادر جایگیزین آن‌ها است و اصلاح این قانون نیازمند توجه فقها است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تسهیل در روند فرزندخواندگی یادآور شد: با توجه به تسهیل ایجاد شده در روند فرزندخواندگی باید آینده فرزندانی را هم که به فرزندخواندگی فرستاده می‌شوند، در نظر بگیریم.

مسعودی فرید تاکید کرد: در مواردی هر چند اندک شاهد این موضوع هستیم که پس از فوت پدر خوانده و مادر خوانده، فرزندان نسبی آن‌ها، فرد فرزند خوانده را بر اساس قانون از ارثیه محروم می‌کنند و  پس از آن افراد فوق با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند.

لزوم بازنگری قانون فعلی فرزندخواندگی در مبحث ارث نبردن فرزندخوانده‌ها از والدین جایگزین

وی تصریح کرد: بر اساس مورد فوق قانون فعلی فرزندخواندگی در مبحث ارث نبردن فرزند خوانده‌ها از والدین جایگزین، نیازمند بازنگری و تغییر است و سازمان بهزیستی کشور در این خصوص با جدیت تلاش می‌کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن شرایط فرزند خوانده‌ها و ضرورت توجه به آینده آن‌ها گفت: در حال حاضر این قوانین در کشور نسبت به گذشته آسان‌تر اعمال می‌شود و زوجین متقاضی فرزند و همچنین سایر افراد واجد شرایط راحت‌تر از گذشته کودکی را به فرزندخواندگی خود انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۷
چه جالب
آخرین اخبار