انتقاد شدید محیط زیست کرمان به آتش زدن کالای قاچاق

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمان از آتش زدن کالاهای قاچاق در کرمان، انتقاد کردوگفت: باید این کالاها دسته بندی و سپس نسبت به امحا آن تصمیم گیری می شد.

انتقاد از آتش زدن کالاهای قاچاقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانرضا جزینی زاده در نشست خبری در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان با انتقاد از این اقدام انجام شده گفت : براساس ماده قانونی باید کالا‌ها را بر اساس نوع پسماند از جمله عادی، ویژه و خطرناک دسته بندی کرده و برای امحای آن تصمیم گیری کنند.وی افزود:بر اساس ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی پسماند مصوب مجلس شورای اسلامی، آتش زدن هر نوع پسماند ممنوع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه برخی افراد در زمینه امحا و آتش زدن کالای قاچاق اقدام می‌کنند و نمی‌خواهند در راستای اجرای مقررات حرکت کنند گفت: این افراد با بازی با کلمات قانون گریزی می‌کنند، زیرا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری هرگونه تخریب و دست اندازی به محیط زیست بدون نظارت سازمان حفاظت محیط زیست جرم است و منجر به برخورد قضایی می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام از بنیان خلاف و قانون گریزی است و مورد تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیست.

جزینی زاده تصریح کرد: کارگروه مقابله با قاچاق کالا با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق موظف است ۱۰ روز قبل از امحا اداره کل حفاظت از محیط زیست را در جریان امور قرار دهد.

وی گفت: آتش زدن ۱۰ تن کالای قاچاق روز گذشته در کرمان، محیط زیست، آب، هوا و خاک را تخریب کرده و جفایی به آینده و زندگی مردم این استان است، زیرا این حجم آلودگی و مسائل زیست محیطی به سرعت برطرف نمی‌شوند و باید سال‌ها هزینه آن را پرداخت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: این اداره کل بصورت کتبی، شفاهی و حضوری اعلام کرده که آتش زدن کالای قاچاق خلاف مقررات است وکالا‌های خطرناک از جمله شیمیایی، سموم و روغن صنعتی باید بسته بندی، بارگیری، به استان‌های مجاور منتقل و در کارخانه‌های مخصوص به خود امحا وازبین برده شوند.

وی تصریح کرد: کالا‌های آرایشی و بهداشتی نیز باید درون بشکه‌های پلاستیکی کم حجم، پرس و در جایی مدفون شوند ،درخصوص برنج و مواد غذایی و عادی نیز نباید آتش زده شود بلکه باید در محل دفن زباله کرمان با دستگاه‌های سنگین گودبرداری، پرس و دفن شود که کاری ساده است.

جزینی زاده افزود: با عدم دعوت از مسئولان اداره کل محیط زیست بعنوان عضو اصلی کارگروه کالای قاچاق ،صورت مساله پاک نمی شود زیرا هیچ مسئولی نباید با سلامت مردم بازی و زخمی بر پیکره محیط زیست استان کرمان وارد کند.


وی گفت: با آتش زدن کالای قاچاق، آب، خاک و هوا در معرض تخریب قرار گرفته و عناصر سنگین وارد طبیعت می‌شود و موجب بیماری‌های فزاینده و انتقال آن به مردم و نسل های آینده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: اثرات مخرب اقدامات گذشته از جمله رها نکردن حق آبه، حفر چاه‌های غیرمجاز و سدسازی موجب بروز ریزگرد‌ها شده و اثرات آلودگی این آتش سوزی نیز در آینده تاثیر گذار سوء بر محیط زیست خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ح

انتقاد شدید از آتش زدن کالای قاچاق در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار