روابط تجاری و مذاکرات صلح، محور گفتگوهای وزیر خارجه ازبکستان و مقامات افغانستان

گسترش روابط تجاری و بازرگانی، محور گفتگوهای وزیر خارجه ازبکستان با مقامات دولت وحدت ملی بود.

روابط تجاری و مذاکرات صلح، محور گفتگوهای وزیر خارجه ازبکستان و مقامات افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گسترش روابط تجاری و بازرگانی، محور گفتگوهای وزیر خارجه ازبکستان با مقامات دولت وحدت ملی بود.

عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبکستان که در راس هیاتی عالیرتبه به کابل سفر کرده است با اشرف غنی و عبدالله عبدالله دیدار کرد.

هیات ازبکستان در دیدار با اشرف غنی افغانستان را شریک مهمی در زمینه های تجارت و ترانسپورت خواند و افزودند که مناسبات میان دو کشور در بخش های مختلف هر روز توسعه می یابد، در سال ۲۰۱۷ تجارت میان افغانستان و ازبکستان ۱۹ درصد افزایش یافت و از آغاز ۲۰۱۸ تا ماه می ۱۵ در صد افزایش یافته است.

ازبکستان اعلام آمادگی کرد که در امور زیربنایی در بخش صنعت سمنت در افغانستان سرمایه گذاری نماید.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار تاکید کرد: تجارت میان دو کشور باید دو طرفه باشد و من به ادارات مربوطه هدایت می دهم تا لیست صادرات افغانی که به ازبکستان صادر می شوند را آماده کنند تا بالانس تجاری میان دو کشور برابر شود.

عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبکستان همچنین در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان اعلام آمادگی کرد که در زمینه مذاکرات صلح این کشور همکاری نماید.

عبدالله عبدالله نیز در دیدار با وزیر خارجه ازبکستان ضمن ابراز رضایت از بهبود و گسترش روابط میان دو کشور، از تلاش‌های رهبری جدید ازبکستان در این عرصه قدردانی کرد و افزود: صفحه جدیدی از روابط میان ازبکستان و افغانستان گشوده شده است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان با استقبال از همکاری ازبکستان در مذاکرات صلح با طالبان،‌ هر نوع تلاش در راه تحقق صلح و ثبات را با ارزش و قابل قدر خواند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار