نماینده آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس گفت: طرح آبرسانی هفتیان به تفرش تا پایان سال انجام می‌شود.

بهره برداری از طرح آبرسانی هفتیان به تفرش تا پایان سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آخرین وضعیت طرح آبرسانی هفتیان به تفرش با حضور حسینی نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان مرکزی و شهرستان تفرش در بازدید از خط لوله این مسیر بررسی شد.

حسینی نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: آبرسانی پروژه آب هفتیان به تفرش تا پایان سال انجام میشود.

حسینی افزود: طرح آب هفتیان یکی از گرانترین پروژه‌های آبرسانی است و آبرسانی به ۲۰ روستا تا آخر تیر ماه انجام می‌شود.

وی همچنین از شرکت کنندگان محفل انس با قرآن روستای فرک در مسیر خط لوله هفتیان قدردانی کرد.

بررسی مشکلات مردم روستا‌های مسیر خط انتقال آب هفتیان

در این بازدید با مردم ۴ روستای دربند، ثمردشت، بکلیک و فرک در مسیر خط لوله هفتیان دیدار و از نزدیک به مشکلات این روستا‌ها رسیدگی شد.

مهمترین مشکلات این روستا‌ها نبود آب شرب و آب برای دام‌های این روستا بود که میرزایی فرماندار گفت: تا ۱۵ روز دیگر آب رسانی به این روستا مانند چند روز گذشته با تانکر انجام شود و بعد از آن ۲۰ روستای پروژه آب هفتیان آبرسانی می‌شود و مشکل این روستا حل خواهد شد.

همچنین مقرر شد طبق مصوبه شورای حفاظت آب شهرستان تفرش با افرادی که از طریق کشت غرقابی اقدام به کشت هندوانه می‌کنند برخورد شود، نصب کنتور هوشمند بر رود خانه قره چای از دیگر مصوبات این نشست بود و مقررشد ۱۲۵ میلیون ریال بدهی لایه روبی قنات این روستا توسط دهیاری پیگیری شود.

مهمترین مشکلات مطرح شده روستای ثمردشت ۹/۵ کیلومتر جاده خاکی ومشکل رفت و آمد به شهرستان تفرش و اجرا نشدن طرح هادی و سند نزدن برای زمین‌های روستا بود که اداره راه و شهرسازی موظف شد پیمانکاری را برای جاده روستایی ثمر دشت معرفی کند تا این جاده تا پایان سال ۹۷ آسفالت شود.

در روستای بکلیک هم مقرر شد خانه بهداشت این روستا تا پایان مرداد ماه توسط شبکه بهداشت تفرش ترمیم شود و از حساب دهیاری عقب نشینی‌های روستا به منظور طرح هادی انجام شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.