افشاگری نیویورکر از تلاش‌های امارات، عربستان و اسرائیل برای برهم‌زدن روابط ایران و روسیه

نشریه آمریکایی نیویورکر در تازه‌ترین گزارش خود از تلاش‌های ضدایرانی امارات، اسرائیل و عربستان و تأثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه پرده برداشت.

افشاگری نیویورکر از تلاشهای امارات، عربستان، و اسرائیل برای برهم‌زدن روابط ایران و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیویورکر در گزارشی پرده‌ دیگری از تلاش‌های هماهنگ ضدایرانی محور عربی-عِبری را افشا کرد.

آنگونه که نیویورکر نوشته است مقامات عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی با روی‌کارآمدن دونالد ترامپ، به منظور مقابله با حضور ایران در سوریه، تلاش‌های پنهانی گسترده‌ای برای رفع تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو انجام داده‌اند.

به نوشته این نشریه آمریکایی، اندکی پیش از انتخابات نوامبر 2016 آمریکا، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، در یک نشست خصوصی با رابط آمریکایی موضوعی را مطرح کرد. ولیعهد امارات به طرف آمریکایی گفت ممکن است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در ازای رفع تحریم‌های مسکو به خاطر مسئله کریمه، تمایل به حل‌‎ بحران سوریه داشته باشد.

نیویورک به نقل از مقامات کنونی و پیشین آمریکا می‌افزاید: با این حال محمد بن زاید تنها مقام منطقه نبود که خواستار رفع خصومت‌ها بین آمریکا و روسیه بود. گرچه متحدان نزدیک آمریکا در اروپا به‌شدت نگران گرایش دونالد ترامپ به سمت ولادیمیر پوتین بودند، اسرائیل، امارات و عربستان پنهانی در تلاش برای بهبود روابط این دو رقیب دیرینه بودند.

مقامات اسرائیل، عربستان و امارات بارها مقامات آمریکایی را تشویق کردند تا در ازای کمک پوتین در خروج نیروهای ایران از سوریه (!)، تحریم‌ها علیه مسکو را لغو کنند.

با این حال نیویورکر در ادامه تأکید می‌کند: به اعتقاد کارشناسان چنین معامله‌ای، حتی اگر دونالد ترامپ علاقمند به آن باشد، غیرممکن است. چرا که پوتین نه می‌تواند و نه علاقه دارد تا نیروهای ایرانی را مجبور به خروج از سوریه کند.

مقامات دولتی آمریکا گفته‌اند در دیدار روز 16 ژوئیه (25 تیر) روسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند، سوریه و اوکراین از موضوعات اصلی گفتگوی بین آنها خواهد بود.

نیویورکر در ادامه ضمن اشاره به پرونده تبانی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تلاش برای پیروزی دونالد ترامپ، درباره تلاش‌های ضدایرانی مقامات رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات می‌افزاید: امارات، عربستان و اسرائیل به منظور برهم‌زدن روابط مسکو و تهران به‌ویژه در سوریه، تلاش می‌کند روابط خود را با روسیه نزدیک‌تر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار