مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

با ما همراه باشید تا با گوشی‌های اقتصادی موتورولا و شیائومی آشنا شوید و مقایسه کنید که کدام آن‌ها بهتر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت موتورولا به تازگی قیمت گوشی اقتصادی خود، Moto E5 Plus را در بازار هند اعلام کرد و به زودی شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی خواهیم بود. بنابراین باید شاهد حضور یک گوشی قدرتمند اقتصادی دیگر در بازار جهان خواهیم بود. برخی تولیدکنندگان اسمارت‌فون مانند شیائومی و Realme در این زمینه قدرت خاصی دارند و بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند اما حالا با رقیب جدید خود، موتورولا مواجه شده‌اند. امروز به مقایسه Moto E5 Plus خواهیم پرداخت تا ببینیم شرکت موتورولا توانسته است با قابلیت‌های گوشی‌ اقتصادی خود دیگر گوشی‌های همرده خود را کنار بگذارد یا خیر. توجه شما را به مقایسه دو گوشی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 جلب می‌کنیم.

مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

قیمت Moto E5 Plus در مقابل قیمت Redmi Note 5

موتورولا Moto E5 Plus را در بازار هند به صورت انحصاری برای سایت آمازون عرضه کرد. این گوشی هوشمند تنها یک نوع حافظه برای فروش در بازار هند دارد و حافظه رم آن نیز با ظرفیت 3 گیگابایت تولید شده است. حافظه داخلی این دستگاه 32 گیگابایت است.با این تفاسیر و ویژگی‌ها، قیمت این گوشی به 800هزار تومان می‌رسد. در طرف دیگر، Redmi Note 5 ساخته شرکت چینی شیائومی با قیمت حدود 650هزار تومان به فروش می‌رسد و کسانی که آن را خریداری می‌کنند، برای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه پول پرداخت می‌کنند. کسانی هم که خواهان دریافت ظرفیت 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هستند طبیعتا باید پول بیشتری خرج کنند.

مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

صفحه نمایش و طراحی

هر دو گوشی ساخت موتورولا و شیائومی صفحه نمایش‌هایی تقریبا هم‌اندازه دارند که اندازه آن‌ها تقریبا به 6 اینچ می‌رسد. نسبت تصویر نمایشگرهای آن‌ها 18:9 است اما وضوح تصویر آن‌ها به شدت متفاوت است. Redmi Note 5 دارای صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ‌دی پلاس با وضوح 1080x2160 است در حالیکه صفحه نمایش Moto E5 Plus اچ‌دی پلاس با رزولوشن 720x1440 است.


بیشتر بخوانید: مقایسه پرچمداران Asus و OnePlus +تصاویر 


از نظر کیفیت ساخت، هر دو گوشی دارای شیشه گوریلا روی صفحه نمایش خود هستند. درست است Moto E5 Plus از نظر وضوح تصویر جلوی Redmi Note 5 کم دارد اما از نظر کیفیت ساخت سعی کرده است این کمبود را جبران کند. پنل پشتی گوشی هوشمند ساخت موتورولا با آکریلیک براق پرداخت شده است و کمپانی سازنده با دقت تمام لوگوی موتورولا را داخل حسگر اثر انگشت گوشی جا داده است. از طرف دیگر Redmi Note 5 ساختی قدیمی دارد و پنل پشتی آن از فلز است که دیگر در حال قدیمی شدن است.

مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

ویژگی‌های دوربین

هم Moto E5 Plus و هم Redmi Note 5 دارای یک دوربین در قاب پشتی خود هستند. همچنین هر دو دستگاه دارای سنسورهای 12 مگاپیکسلی برای دوربین‌های خود هستند در حالیکه دیافراگم Redmi Note 5 شماره 2.2 و دیافراگم گوشی موتورولا دارای شماره 2.0 می‌باشد. تنها قابلیتی که دوربین Moto E5 Plus را از دیگری جدا می‌کند، قابلیت فوکوس اتوماتیک آن با لیزر است که می‌تواند عملکرد چشمگیری در کارایی دوربین داشته باشد. هر دو دستگاه دارای سنسورهای 5 مگاپیکسلی برای دوربین‌های جلوی خود هستند.

مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

عملکرد و سخت‌افزار

این بخشی است که Moto E5 Plus موفقیت بزرگی در آن کسب نکرده است. این اسمارت‌فون با پردازنده کوالکام مدل Snapdragon 425 تولید شده است که دستگاه را هدایت می‌کند. این پردازنده یک پردازنده 4 هسته‌ای است که با سرعت 1.5 گیگاهرتز عمل می‌کند. بر خلاف موتورولا، شیائومی برای گوشی اقتصادی خود پردازنده Snapdragon 625 SoC با سرعت پردازش 2 گیگاهرتز در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید: تصاویر جدید Motorola One منتشر شدند


سیستم عامل

از آنجایی که Redmi Note 5 نسبتا گوشی قدیمی‌تری در مقایسه امروز است، کمی از پشتیبانی نرم‌افزارهای امروزی عقب افتاده است. این گوشی هوشمند با اندروید 7.1.2 Nougat تولید شده است که گفته می‌شود احتمال دارد اندروید 8 برای آن عرضه شود. این در حالی است که Moto E5 Plus به صورت پیش‌فرض با اندروید 8.0 Oreo تولید می‌شود.

مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

عمر باطری

روی کاغذ ظرفیت باتری Moto E5 Plus دارای ظرفیت 5هزار میلی‌آمپر است و باتری Redmi Note 5 را با ظرفیت 4هزار میلی‌آمپر شکست خواهد داد. در حالیکه باید عمر باتری‌های این دو گوشی در عملکرد واقعی مورد مقایسه قرار گیرند. بر اساس تست‌هایی که انجام شده، مشخص شده است که باتری E5 Plus می‌تواند زمان بیشتری انرژی نگه دارد و روشن بماند.

مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر


بیشتر بخوانید: مقایسه قابلیت تشخیص چهره در گوشی‌های آیفون X، وان پلاس 5T و نوت 8 سامسونگ


حکم نهایی

با مشخص شدن قیمت گوشی اقتصادی موتورولا توقع ما به صورت طبیعی از Moto E5 Plus بالا می‌رود. این گوشی دو مشخصه اصلی اسمارت‌فون‌ها امروزی را کم دارد: رزولوشن صفحه نمایش و سرعت پردازنده. هرچند این گوشی ظاهر جذاب و باتری بهتری دارد اما احتمال دارد که نتواند رقیب Redmi Note 5 در عملکرد شود.

مقایسه گوشی‌های اقتصادی Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

انتهای پیام/

مقایسه Moto E5 Plus و Redmi Note 5 +تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۰ تير ۱۳۹۷
چرا قیمت گوشی بی نمی گرده
Netherlands
صـادقــ
۱۲:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۷
چطوری و بر چه اساس قیمت این دو گوشی رو 800 و 650 تومن اعلام کردین ؟
آخرین اخبار