بانویی که از آداب مهمانداری در خانه امام خمینی(ره) می‌گوید

همسر امام خمینی (ره)برای پذیرایی از مهمان آداب ویژه‌ای داشتند و بسیاری از خانواده‌ها که این آداب را رعایت نمی‌کردند و بعد از مدتی رفت و آمد خانم با آن‌ها کمرنگ شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛خانم در قم با خانواده علما و مراجع تقلید رفت و آمد داشتند. ایشان در پذیرایی از مهمانان آداب خاصی را رعایت می‌کردند. کارگرشان به محض شنیدن صدای کوبه، در را باز و مهمان را تا نزدیک پله اتاق همراهی می‌کرد و از آنجا خود به پیشواز مهمان می‌آمدند. تمام مدت نیز کنار مهمان می‌نشستند و با او به گفتگو می‌پرداختند.

بانویی که از آداب مهمانداری در خانه امام می‌گوید

پذیرایی از مهمان نیز باید طبق رسوم اجرا می‌شد یعنی اگر زمستان بود ابتدا چای و اگر تابستان است شربت آورده شود سپس بشقابی برای شیرینی و بشقابی بزرگتر برای میوه در جلوی مهمان گذاشته شود.


بیشتر بخوانید:پول خرید خانه اجاره ای امام خمینی(ره) چگونه جور شد؟ 


در پایان مجلس نیز یک بار دیگر چای که به چای خداحافظی معروف شده بود، آورده می‌شد. هنگام بدرقه نیز تا پایین پله همه را بدرقه می‌کردند و از دختر‌ها می‌خواستند تا آن‌ها را تا نزدیک در بدرقه کنند سپس در زمان مناسب به بازدید آن‌ها می‌رفتند، اما برخی از خانواده‌ها این آداب را رعایت نمی‌کردند.

به پیشواز و بدرقه توجه نداشتند و ممکن بود مهمان مدتی در اتاق تنها بنشیند تا صاحب خانه به او بپیوندد یا در بازدید تاخیر داشتند. به همین سبب ارتباط خانم با برخی خانواده‌ها کمرنگ شده بود، اما از میان همه، با خانم نصرت آغا، همسر آیت الله بروجردی که او نیز بسیار مبادی آداب بود، صمیمی بودند.

منبع:جماران

انتهای پیام/

همسر امام خمینی (ره)برای پذیرایی از مهمان آداب ویژه‌ای داشتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار