همه چیز درباره عملیات«الوعد الصادق»/«حاج قاسم» لبنانی‌ها را بشناسید +فیلم

اعلام الحربی به مناسبت دوازدهمین سالروز عملیات «الوعد الصادق»، ویدئویی مربوط به یک روز قبل از اجرای این عملیات را منتشر کرد.

////به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در 12 ژوئیه سال 2006 درگیری میان  حزب الله لبنان و نیروهای رژیم صهیونیستی صورت گرفت که طی آن رزمندگان لبنانی موفق شدند با انفجار یک تانک مرکاوا از صهیونیست ها 7 تن از آنها را به هلاکت برسانند و دو نفر دیگر را نیز به اسارت بگیرند که این عملیات «الوعد الصادق» نام گرفت. صهیونیست ها نیز  پس  از این اتفاق برای انتقام چند حمله هوایی کور به مناطق کفرشوربا، مزارع شبعا و همچنین حملات توچخانه ای به مناطق جنوب لبنان انجام دادند که به دنبال آن جنگی به مدت 33 روز صورت گرفت.

اکنون 12 سال از آن روز می گذرد و اعلام الحربی با انتشار ویدئویی کوتاه مربوط به یک روز قبل عملیات «الوعد الصادق» یاد شهید "خالد بزی" که با نام جهادی "حاج قاسم" میان لبنانی شهرت داشت، زنده کرده است.کسی که فرماندهی این عملیات و کنترل رفت و آمد صهیونیست ها را بر عهده داشت، در این فیلم مشغول آخرین بررسی ها در مرز لبنان و فلسطین بوده است. گفتنی است؛ جنگ 33 روزه با پیروزی حزب الله لبنان به پایان رسید.

همه چیز درباره عملیات«الوعد الصادق»/«حاج قاسم» لبنانی‌ها را بشناسید+فیلم

 
 
مدت ها پیش نیز ویدئویی از عملیات "الوعد الصادق" منتشر شد که در آن از شهید "خالد بزی" که با نام "حاج قاسم" یاد شده و قسمتی از سخنانشان در این عملیات قابل مشاهده است. در ادامه می توانید این ویدئو را نیز ببینید.
 
 

بیشتر بخوانید:اقدام زیبای قبیله «ارحب» برای حمایت از رزمندگان یمنی +تصاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار