به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در برنامه پرسشگر دریاره وضعیت کتابهای درسی و محتوای آموزشی با اشاره به اینکه تولید محتوا در آموزش و پرورش بر عهده این سازمان است، بیان کرد: سازمان پژوهش هر ساله ۱۴۰ میلیون جلد کتاب آموزشی در ۱۲۰۰ عنوان به چاپ میرساند همچنین ۴۰ میلیون جلد مجله رسد در ۳۰ عنوان داریم.وی با اشاره به اینکه پنج سال یکبار کتابهای درسی مورد تجدید نظر قرار میگیرند، گفت: این فرصت برای اصلاح برنامه درسی فرصتی مناسب است.
تورانی با تاکید بر سواد و آمادگی معلمان برای تدریس دروس ادامه داد: بهترین کتاب برای معلم کم سواد فرصت یادگیری ایجاد نمیکند بنابراین باید به توانمندسازی معلمان و بازنگری در برنامههای درسی بپردازیم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اشکالات وارد بر سازمان پژوهش تصریح کرد: حجم بالای کتابهای درسی، حافظه محور بودن، نبود آمادگی لازم معلمان، تالیف یک کتاب واحد برای کل کشور و بسته بودن در سازمان پژوهش از جمله این ایرادات است.
وی درباره سیاست چند تالیفی کتابهای درسی گفت: باید به برنامه و راهنمای تالیف کتاب های درسی مجهز باشیم و صرفا تولید محتوا به شکل فیزیکی نداشته باشیم.
تورانی با تاکید بر آموزش های الکترونیک تصریح کرد: باید از ظرفیتهای بخش خصوصی در سازمان استفاده کنیم و این بخش را استفاده کنیم. نباید بخش خصوصی را دشمن بدانیم و جلوی آنها سپر بگیریم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به پایدار سازی کتاب های درسی گفت: ادامه داد: وجود کتاب های ماندگار و سوق دادن کارها به سمت تولید محتوای بدون کاغذ باید در برنامه ها قرار گیرد البته بدون کار کارشناسی این موضوع را پیش نمی بریم.
انتهای پیام/