نصب دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه برای رفع معضل زباله سراوان

نصب دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه برای حل معضل زباله سراوان رشت در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید محمد احمدی فرماندار رشت در نشست پی گیری اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان در فرمانداری رشت گفت: مسئولان اجرایی باید نگاه ویژه‌ای برای حل معضل زباله سراوان داشته باشند و نصب دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه برای برطرف کردن معضل زباله از اقداماتی است که از سوی شهر داری رشت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود از ورود زباله به سراوان جلوگیری شود افزود: از طریق شهرداری، سازمان‌های متولی و مردم نهاد، اجرای طرح تفکیک زباله  باید میان خانواده‌ها فرهنگ سازی شود و از زباله به عنوان یک منابع اقتصادی درآمد زایی شود.

مسعود نصرتی شهردار رشت در هم این نشست گفت: ۲۸ میلیارد تومان برای راه اندازی زباله سوز سراوان در نظر گرفته شده است که با اختصاص این اعتبار، ساخت آن آغاز می‌شود.

وی افزود: برای ساخت تصفیه خانه سراوان که با اجرای آن شیرابه‌ها حاصل از زباله‌های تصفیه می‌شود ۸ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار شده است که در صورت اختصاص زمین مناسب ساخت آن نیز آغاز می‌شود.

همچنین غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلام هم در این نشست، بر راه اندازی دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه رشت تاکید کرد و افزود: حل معضل زباله سراوان باید در اولویت کار قرار گیرد و مسئولان باید برای به نتیجه رساندن آن هماهنگی داشته باشند.

وی بر اجرای دقیق این طرح تاکید کرد وادامه داد: برای جلوگیری از هدر رفتن منابع اقتصادی و جلوگیری از آلودگی باید از افراد متخصص و مجرب در اجرای این طرح استفاده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست باید تفکیک زباله‌ها از مبداء در زمینه استفاده از آن برنامه ریزی شود ومجلس از سرمایه گذارانی که در این بخش فعالیت می‌کنند حمایت می‌کند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

رفع معضل زباله سراوان با نصب دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.