موافقت اولیه تأسیس دانشگاه بین المللی D-8 در همدان

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: موافقت های اولیه برای تأسیس دانشگاه بین المللی "دی هشت" در این دانشگاه اخذ شده است.

موافقت اولیه تاسیس دانشگاه بین المللی D-8 در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدی فر، رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان در نشست با دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی (D-8) افزود: اساسنامه این دانشگاه در نشست اخیر سازمان D-8 در ترکیه تصویب شده و پیش بینی می شود این اساسنامه در نشست وزاری خارجه این ۸ کشور به تصویب نهایی برسد.

وی گفت: از مهر امسال پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد و دکتری از طریق دانشگاه بین المللی دی ۸ آغاز می شود.

رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان هم گفت : دانشگاه دی هشت دانشگاهی پژوهش محور خواهد بود و با هدف تبادل استاد و دانشجو شکل می گیرد.

دبیرکل سازمان همکاریهای اقتصادی D-8 هم تاسیس دانشگاه D-8 در دانشگاه بوعلی سینا را، ابتکاری مهم و بازوی علمی برای این سازمان دانست .

 "داتو کوشاری" افزود: گروه اقتصادی D-8 در حوزه اقتصاد، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و گردشگری فعالیت می کند و تسهیل در روند گمرکی و صدور ویزا، از مهم ترین اهداف این سازمان برای کشورهای عضو است .

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی: ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

این گروه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد نجم‌الدین اربکان رهبر حزب اسلام‌گرای رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشور‌های عضو تشکیل شد.

انتهای پیام/ د

دانشگاه بین المللی D-8 در همدان تأسیس می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.