مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت محوری اهداف سند تحول بنیادین در حوزه تربیت بدنی را محقق می‌کند.

مشارکت محوری اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی را محقق می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش معاونان تربیت بدنی و سلامت کشور در ارومیه با اذعان به توسعه فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی در مدارس اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته بیش از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز در طرح المپیاد ورزشی دورن مدرسه‌ای شرکت کردند که این تعداد بیشن از تعهد صورت گرفته با استان‌ها می‌باشد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت قریب به ۷ میلیون دانش آموز کشور در طرح نرمش صبحگاهی افزود: سال تحصیلی گذشته طرح حیات پویا در ۲۶ هزار و ۱۱۰ مدرسه کشور اجرا شد.
این مقام مسئول از فعالیت بیش از ۱۸ هزار کلاس به عنوان کانون‌های ورزشی در سراسر کشور خبر داد و افزود: سال گذشته ۸۱ کانون حرکات اصلاحی تجهیز و ارتقاء یافت.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کم تحرکی بزرگترین مشکل در حوزه سلامت جامعه می‌باشد.
جعفری با اشاره سیاست معاونت تربیت بدنی در خصوص مشارکت محوری اذعان کرد: سال گذشته طرح ورزش با خانواده در ۱۰ درصد مدارس کشور برگزار شد.
وی ادامه داد: برای رفع بخشی از کمبود نیروی انسانی درس تربیت بدنی در مقطع ابتدائی، طرح گسترش و ارتقاء فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس ابتدائی و با الویت سه پایه اول مدارس دخترانه در حال اجراست.
این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح در ۳۲ استان کشور اجرا می‌شود؛ اضافه کرد: در قالب این طرح، برای آموزگاران یک دوره ضمن خدمت ۴۰ ساعته در حوزه درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی پیش بینی شده است.
جعفری از تشکیل ستاد عالی این طرح در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی آموزگاران در طول تیر، مرداد و شهریور امسال در کل استان‌های کشور برگزار می‌شود.
وی گفت: سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و حوزه تربیت بدنی یکی از یازده حوزه یادگیری برنامه درس ملی است.
جعفری همچنین از برگزاری موفق سیزدهمین دوره جشنواره روش‌های برتر تدریس درس تربیت بدنی در ارومیه تقدیر کرد.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آیین نامه انجمن‌های ورزش دانش آموزی تدوین شده است و پس از طی فرآیند مستندسازی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
تدوین بروشورآموزشی ویژه والدین در خصوص درس تربیت بدنی، راه اندازی پرتال جامع آموزشی درس تربیت بدنی، توسعه ظرفیت‌های نرم افزاری و فناوری، استاندارد سازی اماکن ورزشی، توسعه کیفی و تقویت گروه‌های آموزشی درس تربیت بدنی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/م

برگزاری گردهمایی معاونین تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.