۵۸ درصد مالیات کشور در استان تهران وصول می‌شود

مدیر کل امور مالیاتی استان تهران گفت: ۵۸ درصد مالیات کشور در استان تهران وصول می شود که حدود ۶ هزار میلیارد تومان احراز شده است.

۵۸ درصد مالیات کشور در استان تهران وصول می شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نوری مدیر کل امور مالیاتی استان تهران در نشست شورای اداری استان که امروز (سه شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی یکی از طرح های مهم و پرونده های تحول نظام مالیاتی است.

وی افزود: طرح جامع مالیاتی که یک شرکت فرانسوی عهده دار راه اندازی و‌ پیاده سازی آن بود، از سال ۸۳ آغاز شد و تا آبان سال ۹۶ ادامه داشت، اما به دلیل تحریم ها همکاری با شرکت فرانسوی قطع شد و ما به بومی سازی این طرح پرداختیم.

نوری گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شد حدود ۴ میلیون نفر مشمول پرداخت مالیات در کشور هستند.

وی ادامه داد: از ۴ میلیون نفر که مشمول پرداخت مالیات هستند، حدود ۱میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان تهران قرار دارند و متاسفانه از ۴ میلیون نفر تنها ۲۰۰ هزار نفر مالیات پرداخت می کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان تهران تصریح کرد: بر اساس گزارشات در سال گذشته، حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان بودجه از درآمد مالیاتی در نظر گرفته شد که تنها ۵۶ هزار میلیارد تومان از این مبلغ تحقق یافت .

نوری گفت: ۵۸ درصد مالیات کشور در استان تهران وصول می شود و  حدود ۶ هزار میلیارد تومان احراز شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار