سفیر جدید ایران در پکن مشغول به کار شد

«عبدالناصر همتی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پکن مشغول به کار شد.

سفیر جدید ایران در پکن آغاز به کار کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «عبدالناصر همتی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پکن مشغول به کار شد.

وی دوشنبه 18 تیرماه 1397 به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین وارد پکن و روز پنجشنبه 21 تیرماه 1397 در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه این کشور با تحویل رونوشت استوارنامه خود رسما آغاز به کار کرد.

عبدالناصر همتی دارنده مدرک دکتری اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و پیش از انتصاب به این سمت عهده‌دار ریاست بیمه مرکزی ایران، معاونت سازمان صدا و سیما و مدیرعاملی بانک ملی و همچنین بانک سینا بوده است.

وی همچنین در کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، مدیریت بیمه اتکایی آسیا نیز به فعالیت پرداخته و عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز بوده است.

سفیر جدید ایران در پکن پس از تصدی به این سمت ابراز امیدواری کرد که در دوره ماموریت جدید بتواند گام مثبتی در توسعه روابط دوستانه ایران و چین بردارد.

همتی اضافه کرد: روابط دو کشور از زمان باستان تاکنون همواره دوستانه بوده اما هم اکنون با توجه به نقش رو به افزایش چین در معادلات جهانی و جایگاه کشورمان به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، توسعه روابط با چین برای دولت جمهوری اسلامی ایران دارای اولویت است.

وی افزود:‌چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد نقش سازنده‌ای در حصول توافق هسته‌ای (برجام) داشته و موضع این کشور همواره حفظ برجام و مخالفت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا بوده است.

سفیر جدید ایران با بیان اینکه دو کشور دارای دیدگاه مشترک در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده علاوه بر گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بتوان شاهد گسترش دیگر زمینه‌های روابط از جمله سیاسی،‌فرهنگی، علمی و ... بود.

همتی همچنین از بخش خصوصی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های چین دعوت به عمل آورد و بر اهمیت جامعه ایرانیان مقیم چین در توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.

وی همچنین تأکید کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین از تمام ظرفیت خود در راستای رفاه هموطنان ایرانی مقیم چین و حل مشکلات آنها استفاده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار