با حضورکارآفرینان برتر:

نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین برگزار می شود/ ایجاد تفکر کارآفرینی رسالت آموزش وپروش است

نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با حضور معاونان وزارت اموزش و پروش و کارآفرینان برتر ۲۷تیرماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در نشست خبری نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با بیان اینکه آینده توسعه کشور در حوزه کارافرینی است ، خاطر نشان کرد : با بررسی نظام های آموزشی کشورهایی همچون مالزی و فرانسه و فنلاند وژاپن و.. به این نتیجه رسیدیم که کشورها ی توسعه یافته ، آینده کشورشان را در حوزه کارافرینی برنامه ریزی کرده اند و در کنار 30 دانشگاه اول جهان یک مدرسه کارآفرین وجود دارد.

به گفته مجتبی ملااحمدی ، مدارس کارآفرین در کشور حدود چندسالی است به عنوان یک موضوع مطرح می شود ولی کار عملیاتی چندانی صورت نمی گیرد و امروزه هرجایی از کشور حضور می یابیم شاهد دانش آموختگان بیکارهستیم که عمده دلایل آن تطابق نداشتن مدارک تحصیلی با شغل و تربیت نشدن نیروی کار جامعه متناسب با نیاز روز است.

وی با بیان اینکه در مراکز اموزش عالی هیچ تشخیص سنجی صورت نمی گیرد و علت بروز مشکلات امروز، جزیره ای عمل کردن برنامه های دانشگاه ها ست.

رئیس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در واکاوی مشکلات نظام آموزشی خاطر نشان کرد :  در حوزه مدارس به این نتیجه رسیدیم که نیروهای کاری که به بازار کار می آیند هنر لازم ومهارت لازم در صنعت را ندارند بنابراین تصمیم به ایجاد هنرستان هایی با محوریت مهارت آموزی گرفتیم ولی در چند سال اول دیدیم که با وجود این ، شاکله فکری دانش آموزان در حوزه کارآفرینی در دوران مدرسه شکل گرفته بود و آموزش های دانشگاه نمی توانست موثر باشد.

به اعتقاد ملااحمدی ، مهارت اموزی رسالت هنرستان ها ودانشگاه ها است ولی ایجاد تفکر کارآفرینی رسالت آموزش وپروش است، لذا ایجاد مدرسه ای کارافرینی می تواند دانش آموز ما را به گونه ای خاص تربیت کند به همین لحاظ مدرسه کارافرین، کارآمد ونوآور برای تمامی دوره های تحصیلی در جهت تربیت نیروی انسانی خلاق، کارافرین، مقتصد، ماهر، متعهد ومسولیت پذیر وآینده نگر را برنامه ریزی کرده ایم.

وی در همین باره تاکید کرد : تعریف کارافرین امروزه این نیست که ایجاد شغل کنیم، کارآفرین کسی است که یک مشکلی را حل کند.

رئیس نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین ، برگزاری  نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین را در راستای ترویج تفکرکارافرینی در جامعه ارزیابی و خاطر نشان کرد : این کنفرانس با همکاری اتاق بازرگانی 27 تیرماه  برگزار می شود و از 80 مقاله از سراسر کشورکه به دبیرخانه ارسال شده است پس از داوری 4مقاله برتر درروز همایش و 25 مقاله هم به صورت پوستر ارایه می شود.

ملااحمدی ، جامعه مخاطب این کنفرانس را، فرهنگیان و آموزش عالی کشور و کارافرینان برشمرد واز پروفسوربهرنگی از اساتید برجسته تعلم و تربیت و استاندار اصفهان، معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش کشور و محبی معاون استعداد های درخشانی اموزش و پرورش کشور به عنوان سخنرانان ویژه آن نام برد.

وی از گشایش نخستین مدرسه کارآفرینی کشور در استان اصفهان با نام مجتمع آموزش کارآفرینی اندیشه،همزمان با کنفرانس ملی  مدارس کارآفرین خبر داد و گفت : دراین مدارس تفکر کارآفرین و مهارت را آموزش می دهیم و به دنبال آن هستیم که دانش آموزان مفهومی یاد بگیرند.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.