677 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی جیرفت

رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره 677 خانوار،شامل یک هزار و 697 نفر هستند که 55 خانوار در صف نوبت حمایت می باشند.

677  زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت امروز در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در جنوب کرمان با اشاره به گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: شعار امسال هفته بهزیستی بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن است.

وی افزود: این اداره از واحدهای امور اجتماعی، امور توانبخشی، پیشگیری، مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن تشکیل شده است وحوزه امور اجتماعی دارای 4 دفتر زنان وخانواده، شبه خانواده، امور کودکان و آسیب های اجتماعی است ، وظیفه امور اجتماعی، ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار، افراد بد سرپرست و نظارت برمهدهای کودک می باشد .

رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره 677 خانوارشامل یک هزار و 697 نفر هستند که 55 خانوار در صف نوبت حمایت می باشند.

وی به خدمات امور کودکان این اداره اشاره کرد و گفت: 64 مهد کودک با تعداد 237 نفر مدیر ومربی شامل 21 مهد شهری و 43 روستا مهد در سال تحصیلی 97-96 تعداد2 هزار و 121 کوک زیر 6 سال را تحت مراقبت و آموزش دارند و یک هزار و 440 نفر از طرح اعطای یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی جیرفت بهره مند شدند.

رضانژاد به خدمات بخش توانبخشی اشاره کرد و گفت: در حوزه توانبخشی سه هزار و 295 نفر پرونده معلولیت دارند که شامل یک هزار و229 نفر معلولیت جسمی، یک هزار و 28 نفرذهنی، 361 نفر بینایی،223 نفر شنوایی و 454 نفر روانی مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

وی بیان کرد: مراکز تحت نظارت حوزه توانبخشی جیرفت شامل مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین ذهنی زیر 14 سال سروش، مرکز روزانه ذهنی زیر 14 سال سبزواران، مرکز روزانه اختلالات طیف اوتیسم سلامت، مرکز خانواده کم شنوا و ناشنوا حامی
می باشد، یک مجتمع شهری و 3 مجتمع روستایی خدمت گیرندگان مراکز 140 نفر و تعداد پرونده های مجتمع های روستایی 741 نفر می باشد .

رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: سال گذشته 20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان اعطاء شد و این میزان تسهیلات در حوزه اشتغال به 177 نفر از مددجویان شامل47 نفر امور اجتماعی و130نفر توانبخشی ارائه شد و همچنین در بخش سرمایه در گردش به تعداد 107 نفر از مددجویان 14 میلیارد رال، پرداخت شده است.

رضا نژاد با بیان اینکه بیش از ۵۰ نفر ورزشکار معلول در شهرستان جیرفت وجود دارد، اظهار کرد: در این شهرستان 3 هزار و 295 نفر معلول وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ نفر در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: ورزشکاران در رشته های والیبال نشسته، تنیس روی میز، دوومیدانی، شنا و ویلچرانی فعالیت می کنند و در رقابت های استانی و کشوری دارای مقام می باشند.

همچنین معصومه صفوی کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی۱۲۳ بهزیستی شهرستان جیرفت در بازدید خبرنگاران از مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی به کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات و اقدامات فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می پردازد.

وی افزود: کودکان کار و خیابانی،
کودکان آزار دیده، اقدام به خودکشی، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری جامعه هدف اورژانس اجتماعی می باشد.

صفوی تصریح کرد : ارتقاء سطح دانش و آگاهی های لازم افراد در معرض آسیب و آسیب دیده، ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب و مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی از اهداف راه اندازی اورژانس اجتماعی می باشد.

وی به خدمات اجتماعی واحد سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی به افراد جامعه در زمینه برنامه ها و فعالیت های سازمان بهزیستی، شناسایی مناطق آسیب خیز، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و روانشناسی سرپایی و فوری در محل به افراد درمعرض آسیب دیده اجتماعی از کارکردهای این بخش می باشد.

مسئول اورژانس اجتماعی جیرفت افزود: خط ۱۲۳ با هدف مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی، ارائه راهنمایی لازم در منظور فعالیت های سازمان بهزیستی به گروه های هدف و ارجاع افراد نیازمند دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار راه اندازی شده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار