مدیرکل آموزش و پرروش آذربایجان غربی گفت: بهبود وضعیت استان آذربایجان غربی در سرانه فضای ورزشی دانش آموزان نیازمند نگاه ویژه مسئولان وزارتی و استانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرروش آذربایجان غربی در گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت سراسر کشور در ارومیه اظهار کرد: ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های تربیت بدنی در سطح مدارس بهترین روش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۶۶ هزار دانش اموز در حدود ۵ هزار آموزشگاه آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند؛ ادامه داد: کمبود فضا‌های آموزشی در استان مشهود است بطوری که در این استان شاخص سرانه فضای ورزشی برای هر دانش آموز ۱۳ سانتی مترمربع است و در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد.

محمدی بیان کرد: آذربایجان غربی در سرانه فضا‌های پرورشی نیز در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرروش آذربایجان غربی گفت: هر اندازه مدارس پویا، با نشاط و شاداب باشند به همان اندازه دانش اموزان از آسیب‌های اجتماعی دور خواهند بود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد ورزشی، طرح‌های پیشگیرانه، مداخله گرانه در در سطح استان گفت: آذربایجان غربی از نظر اجرای برنامه‌های متنوع تربیت بدنی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جزو استان‌های برتر کشور می‌باشد.

گفتنی است گردهمایی معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سراسر کشور بمدت دو روز و با هدف تبیین سیات‌ها و برنامه‌های این معاونت در سالتحصیلی آینده بمیزبانی استان اذربایجان غربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

کمبود سرانه ورزشی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.