افزایش همکاری‌های وزارت دفاع روسیه و آمریکا

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمادگی دارد در زمینه پیمان استارت، سوریه و امنیت جهانی تماس‌هایش را با طرف آمریکایی افزایش دهد.

افزایش همکاری‌های وزارت دفاع روسیه و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه ضمن تاکید بر آمادگی اجرای عملی توافقنامه‌هایی که در نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی، پایتخت فنلاند بدست آمد،گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد در زمینه پیمان استارت، سوریه و امنیت جهانی تماس هایش را با طرف آمریکایی افزایش دهد.

 ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در نشست هلسینکی در زمینه امنیت جهانی تبادل نظر کردند و در حوزه هایی هم به توافق رسیدند. کوناشنکوف گفت وزارتخانه متبوعش آمادگی دارد زمینه اجرای این توافقنامه ها را فراهم آورد.

این ژنرال روسی مشخصا تاکید کرد ارتش روسیه آمادگی دارد تماس هایش را در سطح فرماندهان ستاد با همکاران آمریکایی افزایش دهد و از کانال های ارتباطی موجود برای بحث و تبادل نظر درباره  تمدید پیمان استارت، تعامل در سوریه و دیگر بحث هایی که به امنیت نظامی مربوط می شود، نهایت استفاده را ببرد.

ولادیمیر پوتین در توصیف دیدارش با دونالد ترامپ گفت: گرچه مسائل مطرح شده تکراری بود، اما مهم به نظر می رسید.

پوتین در نخستین دیدار رو در رو با ترامپ در هلسینکی پایتخت فنلاند به گفتگو نشست. دو طرف درباره وضعیت کنونی روابط دوجانبه و نیز مسائل مهمی که در دستور کار بین المللی قرار دارد، تبادل نظر کردند. روابط بین روسیه و کشورهای غربی به علت رویدادهایی که در اوکراین اتفاق می افتد و نیز وضعیتی که بر شبه جزیره کریمه حاکم شده در بدترین شرایط قرار دارد. غرب، روسیه را به دخالت در بحران اوکراین متهم کرده و به همین بهانه تحریم هایی را ضد مسکو تحمیل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار