اشرف غنی:

نسل جدیدی از سیاستمداران افغانستان وارد عرصه شده اند/ اجماع بین المللی درباره «صلح» شکل گرفته است

رئیس جمهور افغانستان ضمن دعوت مجدد از طالبان برای صلح گفت: اجماع بین المللی درباره صلح به دست آمده و جهان اسلام نیز به شدت درباره صلح افغانستان کار می کند.

 

نسل جدیدی از سیاستمداران افغانستان وارد عرصه شده اند/ اجماع بین المللی درباره «صلح» شکل گرفته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در بیست و یکمین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB) گفت: پس از آتش‌بس، فضای سیاسی در افغانستان به گونۀ مثبت تغییر کرده و از حالت ناامیدی بیرون شده‌ایم.

اشرف غنی در این نشست که در ارگ ریاست جمهوری دایر شده بود افزود: در مورد صلح افغانستان اجماع جهان اسلام به شدت در حال شکل‌گیری است، اجماع بین‌المللی به‌دست آمده و اجماع منطقه ای نیز نزدیک به ۷۰ فیصد تامین شده‌است.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: مردم ما نمی‌خواهند اسیر گذشته باشند و در زندان تاریخ اسیر بمانند، این ملت برای رفتن به آیندۀ روشن، ارادۀ محکم دارد و مردم ما آمادۀ تحول می‌باشند. تفاوت میان گذشته و حال این است که در سال ۲۰۰۱ امیدها خودجوش بود، اما اکنون امید و آرزو در مردم ما به شکل شعوری ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما مالکیت آیندۀ خویش را به‌دست گرفته‌ایم، زیرا می‌خواهیم قانون اساسی مان را که قاعدۀ اساسی ماست، عملی نماییم. رئیس ‎جمهور افغانستان بر مشارکت در انتخابات تأکید کرد و گفت که برای همۀ افغان‌ها به شمول طالبان، انتخابات ریاست‌جمهوری آینده یک فرصت مناسب است و به‌جای اینکه پس از انتخابات صلح کنیم، خوب است هم اکنون صلح نماییم، زیرا صلح استعجالیت دارد.

وی افزود: حالا یک افغانستان جدید از یک نسل جدید شکل گرفته است که از همه مسائل ملی و منطقه ای آگاهی و درک عمیق دارد؛ کشور ما به طرف یک تغییر نسلی در حرکت است، این نسل قابلیت و توانایی زعامت و مدیریت امور را دارد و به افغانستان باورمنداست. این نسل اهمیت کشورشان را به حیث چهار راه آسیا درک کرده و این دیدگاه را می‌تواند مدیریت کند.

رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد که به اساس طرح ما، این تغییر در بخش‌های امنیتی، سیستم مالی، دستگاه عدلی و قضایی و حکومت‌داری خوب هر روز در حال عملی شدن است. در ولایات به سطح شاروالی‌ها و قریه‌ها، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است و در ادارات دیگر نیز این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار