پوتین: حفظ برجام پس از خروج آمریکا اهمیت زیادی دارد

رئیس جمهور روسیه در سخنانی بر حفظ توافق هسته‌ای ایران پس از خروج واشنگتن از این توافق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی در جمع سفیران این کشور در خارج و نمایندگان شماری از سازمان‌های بین‌المللی گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران (برجام) یکی از اقدامات اشتباه دولت دونالد ترامپ بود و حفظ این توافق اکنون پس از خروج واشنگتن اهمیت زیادی دارد.

او افزود: توافق هسته‌ای با ایران یک سند مهم در چارچوب تلاش‌های منع گسترش سلاح هسته‌ای است.  

پوتین خاطرنشان کرد: ما بر مداخله نکردن در امور کشور‌های دیگر و پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت تأکید می‌کنیم. به تروریسم در سوریه ضربه محکمی وارد کرده‌ایم و به فرآیند مذاکرات آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه نیز پایبند هستیم.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: با پایبندی به اصول و قوانین بین‌المللی ما می‌توانیم پیچیده‌ترین مشکلات بین‌المللی را حل کنیم. تلاش برای برقراری صلح و امنیت در جهان و مقابله با تهدیدات و چالش‌های جدید یک خواست جهانی است.

او افزود: روابط با آمریکا پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به سمت مثبت پیش می‌رود.  دیدارم با ترامپ موفق بود و برخی نیرو‌ها در داخل آمریکا تلاش می‌کنند از اهمیت تلاش‌های مشترک با روسیه بکاهند. روابط ما با آمریکا بدتر از دوران جنگ سرد بود و حل این بحران زمان می‌برد.

پوتین ادامه داد: باید برای قادرسازی شرکت‌های روس به منظور فعالیت در خارج و تلاش برای کاستن از تأثیرات حمایتگرانه تلاش شود. ما همچنین برای تقویت روابط اقتصادی با اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا- آسیا تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: آنچه روسیه در عرصه بین المللی انجام می‌دهد در جهت تأمین منافع این کشور است و روسیه به هیچ عنوان به دنبال افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان نیست.

او افزود: یکی از اهدافی که مسکو دنبال می‌کند، قرار داشتن در میان ۵ اقتصاد برتر دنیا و حفظ این جایگاه است و برای تحقق این هدف از تمام فرصت‌ها در عرصه بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

پوتین گفت: علیرغم اختلافات موجود، اتحادیه اروپا یکی از شرکای اصلی روسیه باقی خواهد ماند. روسیه منافع اقتصادی مشترک زیادی با اتحادیه اروپا دارد. 

پوتین تصریح کرد: همکاران ما که با تلاش برای ملحق کردن گرجستان و اوکراین به ناتو سعی در افزایش تنش‌ها دارند، باید منتظر عواقب اقدامات غیرمسئولانه خود باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۹:۲۲ ۲۸ تير ۱۳۹۷
روسیه امروز با قبل180 درجه تفاوت دارد وبنا بر مصالح کشورش عمل میکند ولادیمیر پوتین برجسته ترین سیاستمدار تاریخ روسیه است.فراموش نکنیم ما در پایان دوران(اخرالزمان) قرار داریم وجهان حساس ترین برهه خود را می گذراند.یبن الحسن عجل علی ظهورک...
Germany
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۸ تير ۱۳۹۷
تو که راست میگی!
Iran (Islamic Republic of)
هاي
۱۶:۵۷ ۲۸ تير ۱۳۹۷
بايدم حفظش كنه چون قراره نفت مارو مفت بگيره جاش مواد غذايي بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۷
ماندن ایران در برجام دیگه فایده ای ندارد
آخرین اخبار