قوانین نظام صنفی بازدارندگی لازم را ندارند/ تشکیل ۲۷ پرونده عرضه کالای قاچاق در کرمان

محسن میرزایی گفت: تا زمانی که این قوانین متناسب با زمان مورد بازنگری قرار نگیرند ، چالش های موجود در بازار و عرضه کالای قاچاق نیز برطرف نخواهد شد.

قوانین نظام صنفی بازدارندگی لازم را ندارند/ تشکیل ۲۷ پرونده عرضه کالای قاچاق در کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن میرزایی گفت: تا زمانی که این قوانین متناسب با زمان مورد بازنگری قرار نگیرند، چالش‌های موجود در بازار و عرضه کالای قاچاق نیز برطرف نخواهد شد.

تشکیل ۲۷ پرونده عرضه کالای قاچاق در کرمان

میرزایی همچنین گفت: طی چندماهه سال جاری، ۲۷ پرونده در زمینه عرضه کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این سازمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بمنظور شناسایی متخلفان و جلوگیری از هر گونه کم فروشی بازدید‌های تیم نظارتی این سازمان روز به روز افزایش یافته اظهار داشت: طوری که فروردین ماه سال جاری یکهزار و ۸۵۳ مورد بازرسی، اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۱۷۵ مورد، خرداد سه هزار و ۴۰۲ و در تیرماه سه هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و صنفی انجام گرفته است.

به گفته میرزایی اینک حدود ۲۵ هزار واحد صنفی در شهرستان کرمان وجود دارد گفت: نظارت و رصد این واحد‌ها با ۷۴ بازرس انجام می‌گیرد.

وی با اعلام شماره تلفن ۱۲۴ که روزانه آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه تخلفات واحد‌های صنفی، کنترل و نظارت بر بازار است تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد گزارشات و شکایات کتبی و حضوری مردم از طریق سامانه ۱۲۴، به تعداد یکهزار و ۱۷۴ مورد بوده است.

میرزایی افزود: برای جلوگیری از گرانفروشی، تمامی واحد‌های صنفی استان کرمان موظفند برای فروش اجناس با قیمت بیش از ۱۰ هزار تومان فاکتور صادر کنند.

وی گفت: ۲۰۰ انبار سردخانه موجود در استان کرمان هر ماه به طور اتفاقی بازرسی می‌شوند و در صورت کشف کالا‌های مشمول عرضه در این انبارها، مشمول احتکار و با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ز

نظام صنفی بازدارندگی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار