برگزاری دوره‌های آموزشی ۳۰ درصد از جدایی را کاهش می‌دهد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه گفت: دوره های آموزشی می‌توانند تا ۳۰ درصد احتمال بروز نفاق و جدایی را کاهش دهد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دانیال اسفندیاری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه صبح شنبه در دوره آموزشی رایگان ازدواج در گناوه اظهار داشت: برگزاری این برنامه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید هر چه بیشتر در سطح شهرستان برگزار شود.

وی خواستار تداوم برگزاری چنین برنامه‌های مثبتی در سطح شهرستان گناوه شد و بیان کرد: از چنین برنامه‌های تاثیرگذاری که می‌تواند از میزان آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق در سطح جامعه بکاهد از طرف دولت حمایت می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری گناوه افزود: دوره آموزشی رایگان ازدواج به همت انجمن خیریه آبشار عاطفه‌ها و با همکاری خانه سازمان‌های مردم نهاد و اداره ورزش و جوانان شهرستان گناوه برگزار شده است.

مدرس این دوره نیز گفت: یکی از معضلات قرن حاضر پدیده طلاق است. همانطور که آمار‌ها نشان می‌دهد میزان طلاق در تمام جوامع رو به افزایش است و این معضل بسیاری از جوانان را در برگرفته یا خواهد گرفت، اما برای پیش گیری از آن آنگونه که بایسته است اقدام لازم توسط زوجین یا خانواده‌ها انجام نمی‌گیرد و غالبا بعد از بروز مشکل خانواده‌ها به فکر چاره بر می‌آیند.

وی افزود: به همین علت در چند دهه اخیر، مردم برنامه‌های مشاوره‌ای را جدی‌تر گرفته و بر خلاف قدیم که منشا این مشاوره‌ها مراجعه به آدم‌های غیرمتخصص که تجربه‌هایشان را از راه آزمون و خطا به دست آورده بودند، حالا مشاوره‌ها تخصصی شده و همان طور که مردم برای امور حقوقی و مالی و تحصیلی‌شان به افراد کاردان متخصص مراجعه می‌کنند، مشاوره ازدواج هم به همت عده‌ای از متخصصان مسائل خانواده و روان‌شناس مرسوم شده و البته هنوز چندان که باید در جامعه ایرانی جا نیفتاده است.

رضایی اظهار داشت: اکثر زوج‌ها متوجه نیستند که کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج می‌توانند تا حد بسیار زیادی از احتمال طلاق بکاهند. تحقیقات گویای این مطلب هستند که شرکت در این دوره‌های آموزشی می‌توانند تا ۳۰ درصد احتمال بروز نفاق و جدایی را کاهش داده و زوجین را به سمت زندگی شادتری هدایت کنند.

وی افزود: شرکت در این قبیل کلاس‌های مشاوره می‌تواند از استرس‌های شایع زمان قبل از ازدواج نیز بکاهد، تنها کمی تلاش می‌تواند احتمال موفقیت شما را در دراز مدت افزایش بخشد. شما باید هر کاری که از دستتان بر می‌آید را انجام دهید تا بتوانید رویاهایتان درباره یک ازدواج موفق را به حقیقت مبدل کنید، زندگی فوق العاده‌ای برای خود ایجاد می‌کنید و برای بقای آن از هیچ تلاشی مضایقه نکنید.

رضایی گفت: آمادگی‌های قبل از ازدواج  وابسته به حقیقت است و برای تداوم بخشیدن به ارتباط ضروری است ، این کار شما را به طور ضمنی برای رویارویی با چالش‌های آتی که هر زوجی بطور اجتناب ناپذیر با آن مواجه خواهد شد آماده می‌کند.

وی ادامه داد: بهتر است اینکار را در همین ابتدای رابطه که هر دو نفر سرشار از انرژی و تازگی هستند انجام دهند. در این یک مورد بخصوص نباید سر‌ها را در برف‌ها فرو کنند و خود را به بیراهه بزنند.

رضایی خاطرنشان کرد: پژوهش‌های اخیر حاکی از آنند که در حدود یک سال پیش از ازدواج و یا حتی شش ماه قبل از آن فرصت بسیار مناسبی است که به مراکز مربوطه مراجعه کنید و در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی آمادگی برای ازدواج شرکت کنید.

وی گفت: در این زمان میزان استرس و عادات منفی در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و می‌توان از همان لحظه الگو‌های ارتباطی را برقرار و محقق ساخت. این دوران درست زمانی است که مشکلات خیلی راحت‌تر به نظر می‌آیند و قابل حل هستند.

انتهای پیام/ف

برگزاری دوره آموزشی رایگان ازدواج در بوشهر

برچسب ها: ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.