سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر دولت برای سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های نو است

استاندارسیستان وبلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر دولت برای سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های نو است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان سید دانیال محبی استاندار گفت: این استان دارای کمبود تولید انرژی است که باید بر اساس ظرفیت‌هایی که استان در حوزه تامین انرژی دارد، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد:از آنجائیکه تاکنون بخش خصوصی در حوزه انرژی در استان سرمایه گذاری نکرده است، باید رویکرد و راهبرد دولت سرمایه گذاری در این حوزه باشد تا زمینه رغبت و تشویق بخش خصوصی فراهم شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بدلیل تداوم خشکسالی و میزان اندک بارندگی، ١٠٠درصد استان دچار خشکسالی است و دمای بالای هوا، تابش شدید نور خورشید و وزش طوفان‌های مستمر باعث افزایش میزان تبخیر منابع آبی استان و سبب شوری، طعم و بوی بد آب شده است.

محبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و دولت دغدغه و توجه زیادی به سیستان و بلوچستان دارند، افزود: با همین نگاه موجود، سطح تعرفه پرداخت بهاء برق در شمال استان برای ٦ ماه در سال کاهش یافته است که بدلیل گرمسیری بودن استان و شرایط بد آب و هوایی خواستار افزایش زمان تعرفه این تخفیف بها هستیم.

وی در پایان ایجاد تسهیلات لازم در توسعه زمینه برای بهره برداری از منابع تجدید پذیر در استان و رفع کمبود و همچنین صادرات انرژی به کشور‌های همسایه استان را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/گ

سیستان وبلوچستان نیازمند توجه دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار