بازدید سرزده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه که به منظور بررسی روند پیشرفت اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به شهرستان نقده سفر کرده است در بازدید سرزده از این طرح گفت: برای تکمیل طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه در جنوب غرب این دریاچه دو هزار و صد میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بیش از یک هزار و صد میلیارد تومان آن تامین شده است.
با صرف این میزان اعتبار پیشرفت فیزیکی طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه در جنوب غرب دریاچه به بیش از ۶۲ درصد رسیده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این طرح که با هدف انتقال ۳۴۰ میلیون متر مکعب در جنوب غربی دریاچه ارومیه در حال اجرا است، از مهمترین برنامه دولت برای احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.
کلانتری با اشاره به اینکه در هفته‌ای که گذشت برای تدوام اجرای طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه در جنوب غرب دریاچه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار درسال جاری مصوب شد افزود: پیش‌بینی می‌شود برای سال آتی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح مورد نیاز باشد.
وی به سایر طرح‌های در دست اجرای ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: انتقال ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده از تصفیه خانه‌های ۱۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه، برنامه کاهش ۴۰ درصدی در مصرف آب کشاورزی و ارتقاء بهره‌وری تولید از ۶۰ درصد آب باقیمانده از دیگر برنامه‌های دولت برای احیای دریاچه ارومیه است.


در این بازدید اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و تجریشی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را همراهی می‌کنند.
طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه در جنوب غرب این دریاچه یکی از طرح‌های مصوب ستاد احیا است که از دو سال گذشته عملیات اجرای آن آغاز شده است و تا سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

بازدید سرزده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه


کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز به منظور بازدید از طرح تامین حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

 

انتهای پیام/ی

 

کلانتری در ارومیه

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.