صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از بدو تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان انتقاداتی به این نهاد بود/پارلمان اصلاحات کماکان در قالب یک ایده مطرح است

از بدو تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان انتقاداتی به این نهاد بود/پارلمان اصلاحات کماکان در قالب یک ایده و نه طرح استوزیر تعاون دولت اصلاحات گفت:از بدو تشکیل شورای عالی سیاست گذاری انتقاداتی به این نهاد وارد بود که بعد از بستن لیست شورای شهر تمامی اعضا از جمله عارف مورد انتقاد شدید واقع شدند.

علی صوفی دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح پارلمان اصلاحات و بررسی آن در کمیته سیاسی اظهار کرد: تا آن جا که اطلاع دارم پارلمان اصلاحات کماکان در قالب یک ایده مطرح بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات چیزی تحت عنوان پارلمان اصلاحات نشنیده‌ام و انحلال شورای عالی سیاست‌گذاری فقط مربوط به شورای هماهنگی نیست زیرا در شورای عالی شخصیت‌های حقیقی عضویت دارند.

صوفی تصریح کرد: از بدو تشکیل شورای عالی انتقاداتی توسط احزاب عضو شورای هماهنگی وجود داشته که به صورت علنی مصاحبه‌هایشان در روزنامه‌ها با موضوع انتقاد از شورای عالی منتشر می‌شد، این مسئله طبیعی است زیرا در مقابل هر  ساختار و نهادی عده‌ای نقد دارند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با بیان اینکه منتقدان شورای عالی بعد از اتمام انتخابات 94 مجلس شورای اسلامی خواستار انحلال این نهاد شدند گفت: به نظرم اظهارات منتقدین درآن دروه درست است زیرا شورای عالی مربوط انتخابات مجلس دهم بود که بعد از آن برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر 96 این نهاد با تغییراتی در اعضای حقیقی، ترکیب هیئت رئیسه و با ریاست مجدد عارف ادامه به کار داد.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات خاطرنشان کرد: در بستن لیست شورای شهرانتقادات شدید به این نهاد وارد شد که همه اعضا از جمله عارف ومسئولان عضو این شورا را در بر می‌گرفت همچنین با افزایش افراد جدید منتقد به موج تاره  تبدیل گشت،بعد از آن شورای عالی سیاست گذاری با تردید های زیادی مواجه شد که ارتباطی به طرح پارلمان اصلاحات ندارد.

وی تصریح کرد:ایده پارلمان مربوط به قبل از تصویب شورای عالی سیاست گذاری و انتخابات ریاست جمهوری سال 92 است.

صوفی با تاکید بر تعریف ساختار پارلمان اصلاحات گفت: این نهاد ابتدا باید دارای چهارچوب، دستورالعمل، نحوه تشکیل، تعداد اعضا، نحوه برگزاری انتخابات وظایفش باشد، که هیچکدام تاکنون مشخص نبوده ولی قرار بر ارائه پیشنهادات تمامی احزاب نسبت به این ایده است که کماکان نظرجدی برای جایگزینی پارلمان به جای شورای عالی نیست.

 وزیر تعاون دولت اصلاحات تصریح کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری در کاغذ و شورای هماهنگی قابل قیاس با پارلمان نیست زیرا این نهاد وجود خارجی ندارد.

وی بار دیگر خاطر نشان کرد: پارلمان اصلاحات یک  ایده است که نکته قابل توجه زمینه های تشکیل این نهاد و برخی الزامات است،مثلا احزاب با داشتن دفتر در استان ها امکان برخورداری نماینده در پارلمان را دارند، که هم اکنون چنین چیزی موجود نیست،  احزاب کنونی فقط برای داشتن دفتر و نه نماینده در هر استان ناتوان هستند که احتمالا20 درصدشان دفتری ایجاد کرده اند در حالی که مهلت قانونی‌شان برای تحقق این امر به پایان رسیده‌ است.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار