استاندار آذربایجان‌شرقی؛

تفویض اختیار تخصیص ارز به استان ها ضروری است

در چهل و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تفویض اختیار تخصیص ارز دولتی به استان ها تاکید شد.

ضرورت تفویض اختیار تخصیص ارز به استانهابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش  استاندار آذربایجان‌شرقی، عصر امروز در این نشست گفت : با توجه به وجود اطلاعات واحدهایی که برای تولید یا وارد کردن ماشین الات به ارز نیاز دارند بهترین روش تخصیصی ارز دولتی استانی شدن آن است.

وی افزود :ارز حاصل از صادرات استان که به دو میلیارد و 400 میلیون دلار در سال میرسد نیز میتواند با تشخیص مسئولان استانی توزیع شود و مشکلی برای فعالان اقتصادی استان پیش نیاید.

جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه اعلام کرد : نیاز ارزی امسال استان حدود یک میلیارد یورو برآورد شده است.

نجاتی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم گفت : پارسال یک میلیارد و 400 میلیون دلار صرف واردات ماشین الات و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی استان شد و بدون نیاز به تشریفات زائد و طولانی بانک مرکزی در سامانه نیما میتوان این اطلاعات را استخراج و ارز واحدها را تخصیص داد.

شریف زاده رییس انجمن مدیران صنایع استان نیز گفت : بیشتر واحدهای صنعتی استان به علت تامین نشدن ارز برای واردات مواد اولیه بلاتکلیف مانده اند و به تدریج در حال توقف تولید و تعطیلی هستند.

حسن زاده رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز هم با اشاره به مشکلات عدیده واحدهای تولیدی برای تامین ارز مورد نیاز در ماههای اخیر خاطرنشان کرد : در چهار ماه گذشته بانک مرکزی و سامانه نیما جواب منطقی و قانع کننده ای به تقاضای تولیدکنندگان برای تامین ارز دولتی نداده است.

 

انتهای پیام/

 

ضرورت تفویض اختیار تخصیص ارز به استان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار