درخواست محافظه کاران فرانسه برای رأی عدم اعتماد به مکرون

به دنبال رسوایی مربوط به محافظ شخصی رئیس جمهور فرانسه، حزب سیاسی محافظه کار این کشور تصمیم گرفته است فرایند رأی عدم اعتماد به رئیس جمهور را کلید بزند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت به دنبال رسوایی مربوط به حمله محافظ شخصی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به معترضان در تظاهرات ماه مه در پاریس، حزب سیاسی محافظه کار این کشور تصمیم گرفته است فرایند رأی عدم اعتماد به مکرون را کلید بزند.

در پایگاه اینترنتی نشریه نیوزویک آمده است: حزب سیاسی محافظه کار فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد تصمیم دارد به دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور رأی عدم اعتماد بدهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ویدیویی از محافظ شخصی مکرون متعلق به دو ماه قبل منتشر شد که یک معترض را کتک می‌زند.

در این ویدیو الکساندر بِنالا، دستیار رئیس کارکنان کاخ الیزه و رئیس سابق امنیت ستاد انتخاباتی او کلاه پلیس به سر دارد و به شکل وحشیانه‌ای به یک تظاهرکننده مرد حمله می‌کند که در تظاهرات روز یکم ماه مه شرکت کرده بود. در این ویدیو، بنالا یک معترض زن را به زور از گروهی از معترضان جدا می‌کند. اگرچه او در زمان حمله در مرخصی به سر می‌برد، اما بر اساس گزارش‌ها بنالا نشان و تجهیزات غیرمجاز پلیس به تن داشت.

زمانی که تظاهرات پاریس به خشونت کشیده شد دست کم ۱۰۰ نفر از معترضان بازداشت شدند. معترضان یک مغازه مربوط به مک دونالدز و یک نمایشگاه خودرو را تخریب کردند.

اما ویدیوی مربوط به بنالا که متحد نزدیک مکرون است مخالفت شدید علیه رئیس جمهور فرانسه و دولتش را به همراه داشت. بنالا روز جمعه از کار اخراج و روز یکشنبه تحقیقات در مورد پرونده او آغاز شد. منتقدان می‌گویند مکرون باید زودتر از این‌ها اقدام و بنالا را مجازات می‌کرد. چندین هفته پس از این حادثه، به بنالا اجازه داده شد همچنان سر کار حاضر شود. حزب جمهوریخواه که یک حزب سیاسی راست میانه در فرانسه است و در سال ۲۰۱۵ تشکیل شد، گفت: خود را برای رأی عدم اعتماد به مکرون آماده می‌کند.  

کریستین ژاکوب، رهبر این حزب به خبرنگاران گفت: "دولت مقصر است. دولت اجازه داد این اتفاق رخ دهد، در صورتی که باید جلوی آن را می‌گرفت – ما خواستار توضیح در این زمینه هستیم. "

هنوز مشخص نیست چه زمان این گروه به طور رسمی اقدام به برگزاری رأی عدم اعتماد خواهد کرد، اما آشکار است که واکنش‌ها به ماجرای بنالا به محبوبیت مکرون صدمه زده است. مخالفان مکرون ۴۰ ساله می‌گویند او یک رهبر غیرقابل دسترسی و طرفدار ثروتمندان است. به دنبال این رسوایی، نظرسنجی‌ها نشان داد محبوبیت رئیس جمهور فرانسه رو به کاهش است.

در عین حال، مردم در سراسر فرانسه به طرح‌های مکرون برای اجرای اصلاحات کار، کاهش رفاه اجتماعی و نوسازی دانشگاه‌ها و برنامه‌های آموزش حرفه‌ای او اعتراض کرده اند. حتی اقتصاددانان تیم مکرون هم هشدار داده اند این سیاست‌ها باعث کم شدن محبوبیت او می‌شود.

سه تن از اقتصاددانان رئیس جمهور فرانسه در یادداشتی محرمانه به مکرون نوشتند: "رئیس جمهور باید در مورد مسئله نابرابری‌ها صحبت کند و این بحث را به مخالفان واگذار نکند. " این پیام محرمانه اندکی پس از نگارش به رسانه‌های فرانسه نشت پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار