پریدر: شانس قهرمانی بانوان ایران در شطرنج جام ملت های آسیا بسیار کم است

نایب رئیس فدراسیون شطرنج گفت: با حضور تیم‌های چین و هندوستان، شانس قهرمانی بانوان ما در مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا بسیار کم است.

شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزبانی ایران در شطرنج جام ملت های آسیا بیان کرد: پیش از شروع مسابقات یک اردو چهار و سه روزه زیر نظر استاد حامد مووسویان در گلستان و تهران برگزار کردیم. البته در حین این اردو تصمیم گرفتیم سه نفر از شطرنج بازان ما زیر نظر سوکولوف هلندی تمرینات شان را پیگیری کنند تا آماده تر شوند.

او ادامه داد:طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است هدایت تیم بانوان ما را در مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا میرسنکو بر عهده گیرد.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج درباره حضور دو تیم از کشور ما در این رقابت ها گفت: حضور سه تیم از ما در بخش مردان هنوز قطعی نشده چرا که هنوز تعداد تیم ها به فرد نرسیده است.

پریدر در رابطه با شانس قهرمانی تیم ما در حضور تیم های قدزتمندی چون هندوستان و چین گفت: ما شانس بالایی برای قرار گرفتن در بین سه تیم برتر را داریم اما به نظرم شانس قهرمانی ما با حضور تیم های قدرتمندی چون هند و چین بسیار دشوار است.

او در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم با استفاده از میزبانی به قهرمانی امیدوار باشیم یا خیر، پاسخ داد: مسلما میزبانی باعث شده تا ما بتوانیم با 2 تیم در این مسابقات حضور یابیم، هر چند که مهم ترین هدف ما شرکت ورزشکاران جوان در این رقابت ها و کسب تجربه اندوزی است. به اعتقاد من شرایط آب و هوایی ، غذا و اینکه ورزشکاران ما راحت تر می توانند با مربیان شان در ارتباط باشند، می تواند یک پوئن مثبت برای شطرنج بازان ما تلقی شود. من خیلی امیدوارم که بتوانیم با قهرمانی جواز حضور در شطرنج تیمی جهان را هم بدست آوریم.

پریدر در رابطه با المپیاد جهانی شطرنج و اینکه برنامه فدراسیون برای حضور موفق ورزشکاران در این مسابقات چیست، گفت: یکی از برنامه های ما برگزاری مداوم اردوها زیر نظر مربیان خارجی برای ورزشکاران منتخب تیم ملی است. سعی ما بر این است تا ورزشکاران را با آمادگی بالا راهی المپیاد جهانی شطرنج در کشور گرجستان کنیم. مسلمأ مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا کمک زیادی به ما می کند تا بتوانیم نفرات اصلی تیم را برای حضور در المپیاد جهانی شطرنج شناسایی و انتخاب کنیم.


بیشتر بخوانید:

پریدر:دانش مربیان داخلی کمتر از خارجی‌ها نیست/ بودجه فدراسیون برنامه های ما را محدود کرده است

پهلوان زاده: جام ملت‌های آسیا فرصتی طلایی برای شطرنج بازان ایران است


انتهای پیام/

اظهارات پریدر در رابطه با میزبانی ایران در شطرنج جام ملت های آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار