دوشرکت نوکیا و سونی اریکسون زمانی به عنوان بهترین تولید کنندگان تلفن های همراه جهان بودند. تلفن های همراه را ما با این دوشرکت می شناسیم و به خاطر سپرده‌ایم.

10 تلفن همراه خاطره انگیز + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمتر کسی را می‌توان‌ دید که حداقل یک مدل از این 10 گوشی را نداشته و یا مشاهده نکرده‌‌ باشد. تلفن‌های همراهی که یک زمانی به عنوان سردمداران شرکت‌های بزرگی چون نوکیا و سونی‌اریکسون بوده‌اند و حالا جای خود را به گوشی‌های پیشرفته‌تر دنیا داده‌اند.

شاید‌‌‌‌‌ بهترین تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها را بتوان بلوتوث نام برد، بلوتوثی که در گوشی های امروزی کمتر از آن استفاده می‌شود و بیشتر انتقال‌ها بر بستری ازامواج وای فای رد و بدل می‌شوند.

سونی و اریکسون تجارت خود را در سال 2002 با هم ترکیب کردند و آن ها تا سال 2008 محصولات بی نظیری برای همه گروه ها در زیر چتر سونی‌اریکسون داشتند. سونی اریکسون در سال 2005 سری (واک‌ من ) گوشی های خود را که مخصوص موسیقی بودند، معرفی کرد. این سری از گوشی‌ها را می‌توان به عنوان اولین گوشی های موبایلی که مرکزیت آن ها موسیقی است معرفی کرد، این اقدام باعث ایجاد بازار جدید موسیقی قابل حمل زمان خود شد. سونی اریکسون در سال 2006 نیز گوشی هایی با محوریت عکاسی منتشر کرد . سونی سرانجام در سال 2008 گوشی های مستقل خود را با برند اکسپریا روانه بازار کرد و سرنوشت سونی اریکسون دراین سال‌ پایان یافت.

ریشه‌های تاسیس شرکت نوکیا به سال 1865 باز می‌گردد، که فردریک ایدستام با مشارکت لیو میشلن اقدام به راه اندازی شرکت نوکیا نمود. این شرکت درآغاز در زمینه تولید کاغذ فعالیت می‌کرد، ولی در سال 1896 ایدستام بازنشسته شد و میشلن ریاست شرکت را دردست گرفت.

بخش تولید تلفن‌ همراه‌ نوکیا در نهایت درسال 2013 به ارزش 7.17 میلیارد دلار توسط ماکروسافت خریداری شد. اما این قرارداد این گونه بود که حق استفاده از نام تجاری نوکیا به مدت 10 سال برای تلفن های همراه و نه تبلت به ماکروسافت واگذارشود.

10 تلفن همراه خاطره انگیز + تصاویر

 

10 تلفن همراه خاطره انگیز + تصاویر

 

10 تلفن همراه خاطره انگیز + تصاویر

 

10 تلفن همراه خاطره انگیز + تصاویر

 

10 تلفن همراه خاطره انگیز + تصاویر

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
والا ما هنوز دستمونه .نداریم بخریم .عمرا بتونیم بخریم
آخرین اخبار