بوریس جانسون برای اولین بار پس از ترک کابینه انگلیس لب به انتقاد گشود

بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس، از عملکرد ترزا می در اداره موضوعات مختلف از جمله خروج این کشور از اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

بوریس جانسون برای اولین بار پس از ترک کابینه انگلیس لب به انتقاد گشودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، وزیر خارجه سابق انگلیس از عملکرد نخست وزیر این کشور در اداره موضوعات مختلف از جمله خروج این کشور از اتحادیه اروپا انتقاد کرد. انتقاد بوریس جانسون از ترزا می‌ در حالیست که خشم طرفداران حزب محافظه کار انگلیس از عملکرد این حزب در حال افزایش است.

خبرنگار شبکه در گزارشی با اشاره به این که ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، از مردم خواست از خبر‌هایی که درباره تلاش دولت برای ذخیره برخی مواد اساسی می‌شنوند، نگران نشوند افزود: با این حال اختلافات درباره ترزا می‌ و مذاکرات کنونی در حال افزایش است.

بر همین اساس بوریس جانسون برای اولین بار پس از ترک کابینه انگلیس لب به انتقاد گشود و از دولت ترزا می‌ انتقاد کرد و گفت: برنامه‌های ترزا می‌ انگلیس را به یک مستعمره وابسته تبدیل می‌کند. در همین حال آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بوریس جانسون با سی و چهار درصد رای در صدر شخصیت‌های محافظه کار است که شرکت کنندگان در نظرسنجی وی را فردی توانا برای انجام مذاکره می‌دانند.

تونی تراورز، کارشناس آکادمی اقتصاد و علوم سیاسی لندن، در همین خصوص گفت: باید از ترزا می‌سلب اعتماد و از ریاست حزب نیز برکنار شود.

در ادامه این مطلب آمده است: پایگاه خبری آمریکایی بازفید گزارش داد جانسون اخیرا دیدار‌هایی سری با استفان بنن، مشاور سابق امور راهبردی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشته است. به گفته منابع آگاه بنن از جانسون خواسته است بر سر ریاست حزب محافظه کار با ترزا می‌رقابت کند.

لاین باخ، کارشناس مسائل اروپا در آکادمی اقتصاد و علوم سیاسی لندن، گفت: «استفان بنن تصور می‌کند می‌تواند نظر خود را بر احزاب اروپایی تحمیل کند. اگر وی روی اسب بازنده یا به عبارت دیگر بوریس جانسون شرط بندی کرده است باید بگوییم اشتباه کرده است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار