بازدید مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه از دستاوردهای جهاد دانشگاهی ارومیه

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه از دستاوردهای جهاد دانشگاهی ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛  مسعود تجریشی،معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه طی سفر یکروزه به آذربایجان غربی از بخش های مختلف جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از جمله گروههای پژوهشی شیمی متابولیت ثانویه گیاهان دارویی، گروه مدیریت کسب و کار کشاورزی، مراکز آموزشی و علمی کاربردی واحد، روند اجرای طرح های توسعه مشاغل خانگی، آزمایشگاههای تحقیقاتی، واحدهای بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی،شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، واحدهای فناور کشاورزی واحد آذربایجان غربی و گلخانه ها و مزرعه گیاهان دارویی و مرکز کشت بافت بازدید کرد.

 تجریشی در حاشیه بازدید ضمن تقدیر از تلاشهای واحدهای مختلف جهاددانشگاهی استان گفت: دستاوردهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در حوزه های مختلف قابل تقدیر بوده و گامهای ارزشمندی در رشد و اعتلای علمی کشور و استان برداشته است.

وی ادامه داد: توانایی علمی زیادی در کشور وجوددارد که این نشان از اقتدارعلمی کشور است اما چنانچه این توانایی علمی به ثروت تبدیل نشود فقط در حد یک دانش است که عدم توانایی تبدیل علم به ثروت یک نقطه ضعف برای هر کشوری است.


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید در کنار فعالیتهای علمی و پژوهشی خود مجموعه دیگری نیز برای بازاریابی محقولات تولیدی ایجاد کند خاطر نشان کرد: برای به نتیجه رسیدن و تبدیل دانش به ثروت نباید فقط به تولید محصول اکتفاکرد بلکه با برندسازی و استاندارد سازی محصولات ، به صادرات انها اقدام کرد، چراکه انچه حائز اهمیت است قادرات کالای تولیدی،اشتغالزایی و کمک به اقتصاد محلی و ملی است.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید براینکه توانایی بالقوه در کشور وجود دارد یادآور شد: زیرساخت ها و امکانات برای کار علمی و تولید محصول باکیفیت برای کمک به رشد اقتصاد کشور وجود دارد و بابرنامه ریزی و تعیین هدف، فعالان و پژوهشگران با تجهیز به اخرین امکانات بتوانند ارزش افزوده ای ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با پشتوانه سالها کار علمی و تحقیقاتی می تواند در احیای دریاچه ارومیه کمک شایانی انجام دهد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با ظرفیتهای بالایی که دارد می تواند در استحصال نمک دریاچه، تحقیق بر روی معیشت جایگزین ، روشهایی برای کاهش مصرف آب کشاورزی،تبدیل گیاهان دارویی منطقه به یک مزیت و ثروت به منظور احیای دریاچه ارومیه ،ستاد احیا را یاری دهد.

تجریشی با بیان اینکه با ورود فناوری های دیجیتال، تمام حیات بشر متأثر از ساختار نوینی است که هر روز هم در حال رشد و توسعه است و نادیده انگاشتن آن به عنوان عاملی بازدارنده در مسیر توسعه یک ملت قلمداد می‌شود تصریح کرد: عصر عصر جدیدی است و نسل جوان با ادبیات دنیای دیجیتال اشنایی کانل دارند و برگزاری جشنواره ملی تولیدمحتوی دیجیتال برای احیای دریاچه ارومیه زمینه بسیار خوبی برای استفاده از این ظرفیت در فرهنگسازی مصرف بهینه آب و کمک به احیای دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد:همکاریهای پژوهشی، علمی، فرهنگی و اجتماعی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با ستاد احیای دریاچه ارومیه و استانداری آذربایجان غربی در راستای احیای دریاچه ارومیه در حال انجام می باشد که روند اجرایی آنها رضایت بخش می باشد.
لازم به ذکر است:دکتر تجریشی ضمن بازدید از روند پیشرفت 4 طرح مشترک جهاد دانشگاهی استان با ستاد احیای دریاچه ارومیه و استانداری آذربایجان غربی، از زحمات پژوهشگران و جهادگران دانشگاهی واحد آذربایجان غربی قدردانی بعمل آورد.

انتهای پیام/ی

 

مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه در ارومیه

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.