ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برگزاری انتخابات «شورای ولسوالی ها» به دلیل مشارکت پایین به تعویق می افتد

سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت: برگزاری انتخابات شورای ولسوالی ها به دلیل مشارکت پایین نامزدها به تاخیر می افتد.

برگزاری انتخابات «شورای ولسوالی ها» به دلیل مشارکت پایین به تعویق می افتدعبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: انتخابات شورای ولسوالی ها به دلیل مشارکت پایین نامزدها در زمان تعیین شده برگزار نخواهد شد و به تعویق می افتد.

بر اساس گزارش وی، در 40 ولسوالی هیچ کسی خود را برای این انتخابات ثبت نام نکرده است و در ۱۲۰ ولسوالی دیگر نیز تعداد نامزدها به حد نصاب نرسیده است. وی تاکید کرد که بر اساس قانون انتخابات افغانستان زمان برگزاری انتخابات شورای ولسوالی ها به تاخیر خواهد افتاد.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افزود: بر اساس قانون، 25 درصد کرسی های شورای ولسوالی ها باید به زنان اختصاص یابد اما تعداد زنانی ه در سرتاسر افغانستان خود را برای این انتخابات نامزد کرده اند 7 درصد است. علاوه بر ایتکه در 40 ولسوالی هیچ کسی برای انتخابات ثبت نام نکرده است.

گفتنی است که ماده 104 قانون انتخابات افغانستان می گوید: «هرگاه اوضاع امنیتی، حوادث طبیعی و اصل نمایندگی عمومی و عادلانه را در تدویر انتخابات غیر ممکن سازد و یا اینکه به مشروعیت انتخابات صدمه برساند، انتخابات به پیشنهاد کمیسیون و تایید کمیته متشکل از رئیس و اعضای شورای امنیت ملی، رئیسان شورای ملی، رئیس دادگاه عالی و رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، از مدت تعیین شده‌اش چهار ماه به تعویق می‌افتد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار