مقام آمریکایی: خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه فاجعه است!

دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه برای واشنگتن فاجعه‌بار است.

مقام آمریکایی: خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه فاجعه است!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «رنه کلارک کوپر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی – نظامی اعلام کرد خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه برای واشنگتن فاجعه‌بار است و می‌تواند به گسست روابط واشنگتن با آنکارا بیانجامد.

بر این اساس، در حالی که تنش‌ها بین روابط آمریکا و ترکیه بر سر مسائل مختلف ادامه دارد، دستیار وزیر خارجه آمریکا به آنکارا درباره خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه و تاثیر آن بر روابط آن با واشنگتن هشداری جدی داد.

کوپر که به تازگی به این سمت منصوب شده، در جلسه روز چهارشنبه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا این هشدار را به ترکیه داد. او در این جلسه گفت: «ما نمی‌خواهیم که یک هم پیمانمان در ناتو در ارائه خدمات و دریافت تجهیزات به خدمات و سرویس‌هایی که روسیه تامین‌کننده آن است، وابستگی داشته باشد».

این اظهارات در حالی مطرح شده که واشنگتن در ادامه تنش‌ها بر سر تبعه آمریکایی بازداشت شده در ترکیه به نام «اندرو برانسون»، اقدام به تحریم وزرای کشور و دادگستری ترکیه کرد. ترکیه ضمن رد اقدام آمریکا در تحریم این وزرا، به واشنگتن هشدار داد این اقدام را تلافی خواهد کرد.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه در مسائل مختلفی از قبیل خرید سامانه اس 400 روسیه بالا گرفته و این موضوع باعث شد که کنگره ایالات متحده قرارداد فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به آنکارا را متوقف کند.

انتهای پیام/

تنش در روابط ترکیه و آمریکا

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار