افزایش کشتار در خیابان‎های لندن/ جرم و جنایت در پایتخت انگلیس همچنان قربانی می‎گیرد+تصاویر

پلیس لندن با اشاره به تثبیت جرایم خشونت آمیز در این شهر می‎گوید که ۸۷ نفر در هفت ماهه اول سال جاری در این شهر کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشریه ایندیپندنت در گزارشی به نقل از پلیس لندن نوشته است که مصرف کنندگان کوکائین از طبقه متوسط همزمان با افزایش تقاضای مواد مخدر خشونت بیشتری اعمال می‌کنند.

پلیس لندن با اشاره به تثبیت جرایم خشونت آمیز در این شهر اعلام کرده که ۸۷ نفر در هفت ماهه اول سال جاری میلادی کشته شدند. نرخ قتل درپایتخت انگلیس پس از موج کشتار خیابانی در سال ۲۰۱۸، ۲۸ درصد افزایش یافته است.کرسیدا دیک، از افسران پلیس متروپولیتن لندن اظهار نگرانی کرده که میزان قتل در لندن به نیویورک برسد.

افزایش کشتار در خیابان‎های لندن/جرم و جنایت در پایتخت انگلیس همچنان قربانی می‎گیرد


بیشتر بخوانید:رواج خشونت و جنایت در انگلیس/ از قتل نوجوانان با چاقو تا اسیدپاشی و برده‌داری 


این افسر پلیس می‎گوید: «در ماه جولای و ژوئن به طور متوسط در ماه ۶ قتل صورت گرفت. در حالی که در پنج ماه اول سال این میزان ۱۵ مورد در ماه بود. اما این تفاوت بسیار کم است و نوسانات به راحتی رخ می‌دهند. اتفاق دو ماه اول سال جاری یک استثنا بود و میزان قتل در نیویورک در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ دو برابر بوده است.

دیک معتقد است: «قتل‌های خیابانی همیشه به یک گروه جنایتکار یا باند مواد مخدر مرتبط است. اما اخیرا قتل در میان بزرگسالانی که یکدیگر را می‌شناسند، نیز روی می‌دهد.»

او ادامه داد: «جنایات خشونت آمیز پس از روند افزایشی طولانی مدتی که در سال ۲۰۱۴ داشت، شروع به تثبیت در پایتخت کرده است، اما در میان جرایم سرقت ماشین و موتور با کاهش روبرو شده است.»

میزان تشخیص صحیح اسکاتلندیارد در شناسایی مظنونین تقریبا ۸۰ درصد است و ۷۴ نفر از ۱۲۳ مورد دستگیرشدگان توسط اسکاتلندیارد مرتکب جرم شده بودند.

اما بررسی‌های ایندیپندنت نشان می‌دهند که ماه گذشته پلیس نتوانست تقریبا دو سوم جرایم با چاقو علیه کودکان و نوجوانان را حل و فصل کند. خانم دیک گفت: «سن ارتکاب جرایم با چاقو به زیر ۱۵ سال رسیده است و من فکر نمی‌کنم این فقط یک تلنگر باشد. زمینه جرایم خشونت آمیز در انگلیس از سال ۲۰۱۴-۱۵ افزایش یافته است و در برخی نقاط بسیار بالاتر از لندن است. این مورد محدود به انگلیس نیست، شهر‌های آمریکا هم همین روند را دارند.»

گروه‌های مربوط به مبارزه با اعمال خشونت‎بار نیز درباره افزایش شمار کودکان به ویژه دختران در باند‌های خشن هشدار دادند. به همین دلیل از معلمان و والدین انگلیسی خواسته شده است تا با کودکان و نوجوانان در مورد استفاده از چاقو در سنین پایین صحبت کنند تا کودکان با این تصور اشتباه که به همراه داشتن چاقو برای محافظت از خود ضروری است، زندگی نکنند. از نظر این افسر پلیس، این که معلم‌ها در مدرسه مرتب می‌شنوند که بچه‌های مدرسه به باند‌های جنایت کار پیوسته‎اند یا مجبور به پیوستن به آن‌ها شده‎اند، لزوم این گفتگو‌ها را روشن می‌کند.

افزایش کشتار در خیابان‎های لندن/جرم و جنایت در پایتخت انگلیس همچنان قربانی می‎گیرد

وی گفت: «این تغییر نگرش ممکن است یک دهه به درازا بکشد. من خواستار رویکرد سیستماتیکی هستم که به کودکان متولد شده در خانواده‌های مرتبط با مواد مخدر و جنایات خشونت بار کمک کند.»

در این میان پلیس انگلیس با نگرانی‌هایی در مورد کاهش ۲۰ هزار نفری نیرو‌های خود به دلیل کاهش بودجه در نقاط مختلف کشور از سال ۲۰۱۰ نیز روبروست. کاهش نیرو‌های پلیس این کشور باعث شده تا افسران روز‌های استراحت خود را لغو کرده و شانزده ساعت درشبانه روز کار کنند.

خانم دیک با اشاره به این که انواع مختلفی از علل جرم و جنایت وجود دارد، به تحریک رسانه‌های اجتماعی و جوانان علاقه‌مند به فیلم‌های خشن به عنوان دلایل اصلی پرداخت.

وی گفت: «تعداد قابل توجهی از جرائم خشونت آمیز در لندن با تجارت مواد مخدر مرتبط است و تقاضای کوکائین توسط کودکان افزایش یافته است.»

او هشدار داد: «این مشکل فراتر از نظارت پلیس است. گروه‌های متفاوتی از افراد طبقه متوسط با تمام توان و رضایت کامل درباره گرم شدن کره زمین، تجارت منصفانه، حفاظت محیط زیست و غذا‌های ارگانیک می‌اندیشند و اقدام می‌کنند، اما فکر می‌کنم کمکی در زمینه جلوگیری از مصرف کوکائین وجود ندارد. اما این مسئله وجود دارد و موجب بدبختی می‌شود.»

افزایش کشتار در خیابان‎های لندن/جرم و جنایت در پایتخت انگلیس همچنان قربانی می‎گیرد

وی گفت: «اعمال سیاست‌های ریاضتی باعث کاهش خدمات اجتماعی شده و این امر منجر به افزایش جرایم می‌شود. من در صحبت با وزیر خارجه در پاییز سال جاری در مورد این فشار‌ها و خدماتی که دوست داریم ارائه دهیم، صحبت خواهم کرد.»

پلیس متروپولیتن یکی از نیرو‌هایی است که درباره اولویت بندی جرایم به دلایل مالی هشدار داده بود. فشار‌های زیادی از طریق رویداد‌های مختلفی مانند جام جهانی، دیدار ترامپ از انگلیس، نشست سران بالکان، فستیوال موسیقی و تنیس ویمبلدون به دولت انگلیس وارد شده است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

۸۷ نفر در هفت ماهه اول سال جاری در  شهرلندن به دلی خشونت کشته شدند

برچسب ها: انگلیس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار