در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کودکان در چه سنی به مهد کودک بروند؟

یک مشاور و روانشناس کودک و نوجوان گفت: رفتن به مهد کودک تا پیش از 3 سالگی برای کودکان توصیه نمی‌شود.

شایسته///مهد کودک برای کودکان چه گروه سنی ای مناسب است

سمانه محمدی مشاور و روانشناس کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: والدین به دلیل شرایط خاص کاری یا خانوادگی مجبور به فرستادن کودک خود به مهد یا کودکستان هستند، اما باید دقت کنند که سن مهد کودک برای شروع، به محیا شدن برخی از حالات در فرزندشان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مهد کودک، اولین قدم برای ورود کودک به جامعه است، گفت: تا پیش از 3 سالگی مهد برای کودک مناسب نیست و توصیه هم نمی‌شود، چراکه کودک زیر ۳ سال نیاز به توجه و تمرکز در خانواده دارد.


بیشتر بخوانید: علت ایجاد ترس در کودکان چیست؟


وی ادامه داد: پس از 3 سالگی بهتر است نزد مادر یا مادربزرگ پرستاری شود. اغلب مادرانی که شاغل هستند، نگرانند که مبادا این محدوده زمانی که از کودک خود دور هستند، موجب فاصله افتادن میان آن‌ها شود یا از میزان دلبستگی و عاطفه آن‌ها به یکدیگر کاسته شود، این مادران باید توجه داشته باشند که آنچه تعیین کننده این میزان دلبستگی است، به هیچ وجه ربطی به مهد کودک رفتن یا نرفتن کودک ندارد.


بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای کاهش اضطراب جدایی در کودکان

وی با اشاره به اینکه برخی از کودکان تا مادرشان از راه می‌رسد در آغوش مادر آرام می‌گیرند و برخی دیگر بی قرار می‌شوند، افزود: این عادات به طور دقیق متاثر از حالت‌های درونی مادر است.

محمدی در پایان گفتد: برای کمک به کودکان در سنینی که شروع به کسب مهارت‌های اجتماعی می‌کنند و از مادر و پدر و دیگران همانندسازی کرده تا بخش سوم شخصیتشان را بسازند، بهتر است از سه چهار سالگی به مهد کودک بروند تا بتوانند ارزش های اجتماعی را یاد بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار