۱۰۰۰ دانش‌آموز اصفهانی در طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: پانزدهمین دوره طرح یاوران ولایت با حضور یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر از مدارس سراسر استان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ محمد ادیب  با اشاره به برگزاری دوره طرح یاوران ولایت اظهار داشت: مرحله نخست این دوره با شرکت 500 دانش‌آموز پسر از پایه‌های دهم و یازدهم مقطع دوم متوسطه به مدت 3 روز از فردا یک‌شنبه 14 مرداد در اردوگاه فرهنگی، تربیتی شهدای درچه برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه دوره پسران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: مرحله دوم دوره طرح یاوران ولایت با حضور 500 دانش‌آموز دختر از روز شنبه 20 مرداد و به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری دوره، تربیت فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی در مدارس است و محتوای آموزش فرماندهان، مباحث تشکیلاتی، اعتقادی و بصیرتی به دانش‌آموزان  ارائه و برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی برای  آنان اجرا می‌شود.   

وی با بیان اینکه 15 نفر مربی خواهر و 15 نفر مربی برادر در برگزاری ایfن دوره‌ها حضور دارند، عنوان کرد: برگزاری دوره نسبت به سال گذشته از نظر محتوا تغییری ندارد اما به دلیل تغییر در مقاطع تحصیلی و حذف مقطع پیش‌دانشگاهی، تعداد شرکت کنندگان تغییر کرده است و  نفرات جدیدی آموزش می‌بینند، همچنین با توجه به محدودیت فضای اردوگاه، مدت برگزاری طرح ولایت از 5 روز به 3 روز کاهش یافته است.

ادیب درپاسخ به این سئوال که آیا بسیج دانش‌آموزی موضوع ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در برنامه‌های خود گنجانده است، گفت: در شیوه برگزاری اردوی طرح یاوران ولایت تلاش شده است که از ظروف یک بار مصرف استفاده نشود و یا در نوع برنامه ریزی، نوعی صرفه جویی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع اقتصادمقاومتی به عنوان یک فرهنگ در محتوای درسی دوره گنجانده شده است، عنوان کرد: به بسیج دانش‌آموزی مدارس مأموریت داده شده است که از توانمندی بسیجیان در فعالیت‌های مختلف مدارس همانند کاهش هزینه‌ها استفاده شود مثلاً برای تأمین جوایز از صنایع دستی تولیدی دانش آموزی استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: علاوه بر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، تلاش شده است با برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی برای اعضاء بسیج دانش‌آموزی، موضوع مهارت افزایی در حوزه اقتصاد مقاومتی گسترش یابد.

انتهای پیام /س

طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی 

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.