نبود توان مالی؛ علت اصلی ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل محدودیت مالی دولت و بیمارستان‌ها بیمارانی که از توان مالی لازم برخوردارند نباید مانع از ارجاع آنها برای تهیه تجهیزات پزشکی به خارج از مراکز درمانی شویم.

توان مالی نداشتن بیمارستان‌ها و دولت علت اصلی ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانحسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:‌ متأسفانه برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیماران را برای تأمین تجهیزات پزشکی به بیرون از محیط درمانی هدایت می‌کنند که بر اساس قانون و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت هرگونه ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه تجهیزات پزشکی غیرقانونی است.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های مالی بیمارستان‌ها وقتی که دولت خود توان مالی ندارد به نظرم اگر بیماری خود از توان مالی مناسبی برخوردار است نباید مانع از ارجاع آن به بیرون از بیمارستان برای تهیه تجهیزات پزشکی و درمانی شویم.

شهریاری عنوان کرد: اگر بیماری از توان مالی لازم برای تهیه تجهیزات پزشکی در خارج از محیط بیمارستان را ندارد مراکز درمانی باید مشکلاتشان را برطرف کنند و از ارجاع بیمار به بیرون جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار