جذب ۴۲ درصد دانش‌آموزان کرمانی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قریب ۴۲ درصد دانش‌آموزان استان کرمان جذب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان اینکه در کرمان قریب ۴۲ درصد دانش‌آموزان جذب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شده‌اند، گفت: مدارس کرمان در بحث تجهیزات ضعیف بوده و نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در کرمان قریب ۴۲ درصد دانش‌آموزان جذب رشته‌های فنی شده و حدود ۴۰۶ هنرستان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در بحث تجهیزات ضعیف هستیم و از همه دستگاه‌ها خواستاریم تا در این امر به کمک آموزش و پرورش بیایند.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه برای موفقیت در این امر باید با برنامه‌ریزی جلو برویم، گفت: رویکرد و نگاه به رشته‌های فنی خوب نیست و نگاه امروز جامعه که همه به‌دنبال کار دفتری و میزنشینی هستند اشتباه است.

وی با بیان اینکه قریب به ۸۰۲ رشته فنی داریم که بسیار متنوع هستند و رشته‌های فنی نسبت به رشته‌های نظری مثل تجربی و ریاضی از تنوع بیشتری برخوردار است، افزود: آموزش و پرورش تمام توان و ظرفیت خود را در این کار گذاشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه درجایی که آموزش و پرورش ظرفیت نداشته باشد از ظرفیت برون‌دستگاهی استفاده خواهیم کرد، گفت: بی‌اعتمادی نسبت به دستگاه‌های دولتی بیشتر در بحث اشتغال است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش به‌دنبال این هستیم که با ورود دانش‌آموز به مقطع متوسطه هر دانش‌آموز یک مهارت و هر دانش‌آموز یک رشته ورزشی را فرا گیرد، افزود: باید با همه توان و استفاده از همه نهاد‌ها نیروی ماهر و با اخلاق تربیت کنیم.
انتهای پیام/ی

هر دانش‌آموز یک رشته ورزشی را فرا گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار