مقام روس: آمریکا با توسل به تحریم‌ها خود را منزوی می‌کند/ اقتصاد روسیه در مسیر رشد است

عضو آکادمی ریاست اقتصاد ملی روسیه درباره بی‌اثر بودن تحریم‌های آمریکا و تاثیرات سوء آن بر خودِ این کشور با خبرگزاری آناتولی مصاحبه کرد.

مقام روس: آمریکا با توسل به تحریم‌ها خود را منزوی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، بوریس پیووار (Boris Pivovar) عضو آکادمی ریاست اقتصاد ملی روسیه گفت: روسیه با آمادگی لازم تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار نگرفت. روسیه به غیر از آمریکا با تعداد زیادی از کشورها مشارکت اقتصادی دارد. روسیه همیشه با دشمنان مختلفی روبرو شده است. آمریکا با توسل به تحریم‌ها خود را منزوی می کند.

کنستانتین کوریش چنکو، رئیس کرسی مهندسی فاینانس آکادمی ریاست اقتصاد ملی روسیه و معاون سابق رئیس بانک مرکزی روسیه نیز در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: روسیه با وجود اینکه در نظام کلان اقتصادی خود با بدهی بسیار زیاد در بخش عمومی، کسری بودجه و تراز پرداخت‌ها مواجه است، اما به رشد و توسعه خود ادامه می دهد. سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نتایج مثبتی دارد. برخی اقلام و اقداماتی که توسط سازمان تجارت جهانی ممنوع شده است، تحت عنوان «اقدامات پیشگیرانه» اجرا می شود. اقدام روسیه برای مقابله با برخی تحریم‌های نسبتا پایدار آمریکا و اتحادیه اروپا، گسترش همکاری با بقیه کشورهای جهان است. در همین راستا بخش کارآفرینان و سرمایه گذاران روس همکاری خود را با کشورهای عضو بریکس، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای گسترش داده اند. عضویت ترکیه در بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به نفع طرفین خواهد بود. اگر ترکیه برخی منابع سرمایه‌گذاری را تامین کند از امتیازات مختلفی نظیر تعرفه گمرکی صفر برخوردار خواهد شد. احتمال عضویت ترکیه در بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بسیار زیاد است.

اولق شیبانو، استاد بخش فاینانس دانشگاه اقتصاد نوین گفت: آمریکا با اجرای تحریم‌ها اصول سازمان تجارت جهانی و تجارت آزاد جهانی را نقض می کند و تعهدات خود را در قبال تعداد زیادی اصول و قوانین بین المللی پایمال می کند.

اولق شیبانو افزود: مسئولان اقتصادی و اقتصاددانان روسیه برای خنثی کردن آثار سوء تحریم‌ها تصمیمات درستی اتخاذ و اجراء کردند. بعد از اولین تحریم‌ها در طی سه سال بودجه روسیه متعادل شد. اکنون مازاد بودجه وجود دارد. به علت اجرای سیاست‌های پولی و مالی درست، از سقوط ارزش روبل پیشگیری شد. نرخ تورم در سطح پایین قرار گرفت. کشورهایی که در معرض تحریم‌ها قرار می‌گیرند، باید سیاست‌های مالی درست و منسجمی را تدوین و اجرا کنند. ترکیه از لحاظ اقتصادی و سیاسی در حال رشد سریع است. احتمال عضویت ترکیه در بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار