امام جمعه شیراز گفت: الگو در خبر رسانی کنونی الگوی اروپایی است و باید الگوی ایرانی و اسلامی، در رسانه های کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیداری صمیمانه با اصحاب رسانه ضمن تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم آنچه که شایسته برای کشور و نظام مقدس است را انجام دهیم.

وی افزود: خبرنگاری یک شغل نیست و وظیفه است که باید به آن توجه کنیم و به فکر رسالت و وظیفه خبری باشیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: از یک نظر من با خبرنگاران همکار هستم و در کار رسانه‌ای با هم در ارتباط هستیم، زیرا منبر نیز رسانه سنتی است و همین اشتراک هم در وضعیت معیشت طلبه‌ها و خبرنگاران یکی هستند و ممکن است که در میان روحانیون کسانی باشند که معیشت خود را از اشتغال دیگر کسب می‌کنند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در جامعه روحانیت که مدیران رسانه سنتی هستند واقعا این حالت که ویژگی وجود دارد نیست و مردم نیز می‌دانند.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: زمانی بحث از یک شغل می‌کنیم که جنبه اقتصادی دارد، ولی زمانی بحث از وظیفه است که حتی اگر گرفتار باشیم به آن توجه می‌کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما یک هویتی داریم و وقتی همدیگر را پیدا میکنیم احساس آرامش می‌کنیم، ادامه داد: من با حضور خود در جمع بازاریان و اصناف، لذت بردم بردم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه برای دمیدن امید و نشاط مشکل ایجاد شده است، گفت:اگر به هویت خود بازگردیم امید و نشاط در جامعه رشد پیدا می‌کند.

به گفته وی، الگو در خبر رسانی را باید ایرانی و مسلمانی شود نه اروپایی و خبر دهیم از غفور و رحیم بودن خداوند.

وی اظهار کرد:همگی از یک رگ و ریشه هستیم و با مطرح شدن بحث‌هایی که می‌شود، میخواهیم مشکلات خود را با گفتگو حل کنیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در خبرنگاری باید انتخاب کنیم که هدهد باشیم یا کلاغ که به نظر من رسانه‌های غربی کلاغ هستند و اگر قرار است هدهد باشیم باید ابزار را فراهم کنیم که مهمترین آن علوم و دانش رسانه است و اگر آن را دنبال کنیم این حرکت امیدوارکننده است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امر به معروف و نهر از منکر و نقش پر رنگ رسانه‌ها در این مهم، گفت: در بحث مبارزه با مفاسد نیز باید دقت کنیم و اخلاق رسانه را بحث کنیم و آموزش بگیریم.

وی با اشاره به اینکه اخلاق رسانه را بایستی در تکنیک رسانه آموخت و فرا گرفت، بیان کرد: این جلسات را باید ترتیب داد، اما اساتیدی برای این قضییه داریم.

امام جمعه شیراز در ادامه، تاکید کرد: مسئله دیگری که در مخاطبان باید رشد دهیم این است که به چه رسانه‌ای اعتماد می‌کنند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه باید تکنیک‌ها را شناسایی کرد، تاکید کرد: اگر رسانه‌ها در این زمینه و به بیان مسئله و طرح آن ورود کنند، مهم است و به چشم دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی پاره حقیقت گویی کرده و کار بزرگ را کوچک و کوچک را بزرگ نمایی می‌کنند، یادآور شد: جنگ رسانه‌ای را باید رسانه‌ها اداره کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه تقابل گروه‌های درون نظام باید به جایی برسد که به نظام ضربه وارد شود، ولی رقابت باید باشد، افزود: برخی جریان‌ها خودشان را با نظام مساوی می‌دانند در حالی خودشان قسمتی از نظام هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم با بیان اینکه از ۲۴۰ رسانه فعال در استان فارس ۱۳۷ رسانه مکتوب و مابقی برخط است، گفت: در کشور ۹۳۰۰ رسانه‌ی فعال وجود دارد که که ۲۳۰۰ رسانه‌ی آن برخط است.

صابر سهرابی افزود: خبرنگاران تمام رسانه‌های دارای مجوز می‌توانند کارت رسانه‌ای را از سایت وزارت ارشاد دریافت و از تسهیلات ویژه‌ی آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ر

نشست  امام جمعه شیرازبا  اصحاب رسانه فارس

برچسب ها: نماز جمعه ، رسانه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار