معاون نظارت بر سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی مطرح کرد؛

ایجاد چند رشته جدید در دانشگاه علمی و کاربردی/ برگزاری امتحانات متمرکز دانشجویان از سال تحصیلی جدید

حاتمی گفت: چند رشته جدید در دانشگاه به وجود آمده است و از سال تحصیلی جدید ۲۰ درصد آزمون‌ها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

ایجاد چند رشته جدید در دانشگاه علمی و کاربردی/ برگزاری امتحانات متمرکز دانشجویان از سال تحصیلی جدیدبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جواد حاتمی معاون نظارت بر سنجش دانشگاه جامع علمی و  کاربردی در نشست خبری این دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به سطح‌بندی مراکز علمی کاربردی گفت: مراکز این دانشگاه سطح‌بندی شده است که در حال حاضر نمی‌دانیم چند مرکز در سطح یک قرار گرفتند و هنوز نتیجه این ارزیابی به طور کامل ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی 5 سطح وجود دارد،گفت: سطح 4 و 5 مراکز قرمز هستند که پس از مدتی منحل خواهند شد، آرزوی ما این است که تمام مراکز علمی و کاربردی در سطح یک قرار گیرند.

معاون نظارت بر سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره تسهیلاتی که به مراکز سطح یک تعلق می‌گیرد گفت: این مراکز 5 درصد بخشودگی و تخفیف حق نظارت دارند و می‌توانند از آن برای ارتقای خود استفاده کنند.

حاتمی با بیان اینکه 8 فاکتور مهم در ارزیابی مراکز علمی و کاربردی اهمیت دارد اظهار کرد: از این 8 عامل چهار عامل مهم و کلیدی هستند، عامل مدیریت، دوره‌های آموزشی، مدرسان و فضای کاربردی و تجهیزات کارگاه‌ها از جمله این عوامل و فاکتورهای مهم هستند.

نظام‌نامه مالی برای شفاف‌سازی درآمد مراکز علمی کاربردی تدوین شده است

معاون نظارت بر سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی گفت: 12 میلیارد تومان در برنامه فرهنگی هزینه شده است و البته در گذشته درباره بحث اداری و مالی دانشکده‌ها ابهاماتی وجود داشت که با توجه به نظام‌نامه‌های مالی و مالیاتی هر یک از مراکز علمی کاربردی درآمدهای خود را مشخص خواهند کرد.

وی درباره اشتغال دانشجویان اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در دانشگاه علمی کاربردی این است که بدانید آیا فارغ‌التحصیلان ما در رشته‌های مخصوص به خود کار می‌کنند یا خیر؟ که در این راستا مراکزی مشخص و اعلام شده‌اند که تمام فارغ‌التحصیلان آن در رشته خود کار می‌کنند.

مدرسان دانشگاه علمی کاربردی غربالگری می‌شوند

حاتمی با بیان اینکه مدرسان در دانشگاه جامع علمی کاربردی غربالگری می‌شوند، گفت: کسی حق ندارد بدون دانش سرکار بروند و تا زمانی که دانش فرد محک زده نشود و برای ما محرز نشود نمی‌شود سر کلاس برود و تدریس کند، مدرسان عمود خیمه کیفیت در دانشگاه علمی کاربردی هستند.

وی با اشاره به مجوز شورای مرکزی دانشگاه برای برگزاری آزمون در دانشگاه‌ها گفت: از سال تحصیلی جدید 20 درصد دروس هر دوره را ستاد و دفتر سنجش و آزمون دانشگاه برگزار می‌کند و تا زمانی که فرد در این آزمون نتواند رتبه کافی را بیاورد فارغ‌التحصیل نخواهد شد، این آزمون‌های متمرکز برای تربیت نیروی مهارتی بهتر است.

معاون نظارت بر سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره برگزاری دوره کاشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به تجربه تلخی که در زمان برگزاری کارشناسی ارشد داشتیم در حال حاضر برنامه‌ای برای آن نداریم، اما شاید در سال 98  دوباره وارد عمل شویم و دوره کارشناسی ارشد را برای دانشجویان قرار دهیم.

هیچکس حق ندارد مدرک دانشگاه علمی کاربردی را قبول نداشته باشد

حاتمی با اشاره به مدرک دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: قانوناً هیچ نهادی نمی‌تواند بگوید که من مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی را قبول ندارم و امیدوار هستم که به تدریج از مدرک‌گرایی عبور کنیم و به دانش جوانان و عقل آنها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه چند رشته کاردانی و کارشناسی جدید در دانشگاه اضافه شده است، گفت: کاردانی فنی امداد ریلی مترو، کاردانی حرفه‌ای کنترل ترافیک، کارشناسی مدیریت ایستگاه پلیس و کارشناسی هنرهای دیجیتال از جمله رشته‌های جدیدی هستند که در دانشگاه به وجود آمده‌اند.

معاون نظارت بر سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره ثبت‌نام جدید دانشگاه تصریح کرد: از دوشنبه ثبت‌نام جدید دانشگاه در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز می‌شود و هیچ یک از مراکز حق ندارند خود وارد عمل شوند.

وی درباره مدرسان انتخابی گفت: برای جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی در مرحله اول 34 هزار نفر در سازمان سنجش ثبت‌نام کرده‌اند که 13 هزار نفر آنها در آزمون شرکت کردند و 3 هزار نفر در آزمون مجاز شدند و در نهایت هزار نفر برای تدریس در دانشگاه‌ها مجوز لازم را اخذ کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار