روزنامه‌نگار مشهور عرب خطاب به متجاوزان به یمن:

جنگ علیه یمن ۴۰ سال هم ادامه داشته باشد، پیروز نخواهید شد/کدام قانون بین‌الملل گفته کودکان را بکشید؟

سردبیر رأی الیوم در پیامی خطاب به ائتلاف سعودی-آمریکایی گفت: اگر جنگ یمن ۴۰ سال هم طول بکشد پیروز نخواهید شد.

جنگ علیه یمن ۴۰ سال هم ادامه داشته باشد، پیروز نخواهید شد/کدام قانون بین‌الملل گفته کودکان را بکشید؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبد الباری عطوان، روزنامه نگار مشهور عرب و سردبیر رأی الیوم، در یک پيام تصويری ضمن انتقاد شدید از ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی و محکومیت شدید کشتار کودکان یمنی در استان صعده یمن و تأکید بر اینکه تنها آمریکا و فرانسه و انگلیس و برخی کشورهای دیگر از این جنگ سود می برند، خطاب به کشورهای متجاوز به یمن گفت: این جنگ چهار سال است که ادامه دارد، 40 سال هم طول بکشد پیروز نخواهید شد.

عبد الباری عطوان در سخنان هفتگی اش که در بخش تصویری پایگاه اینترنتی رأی الیوم منتشر شده است، گفت می دانم شما در تعطیلات تابستانی هستید و می دانم نمی خواهید خبرهای غم انگیز بشنوید، می دانم نمی خواهید به خبرهای قتل عامها در فلسطین و یمن گوش کنید و نمی خواهید تعطیلات تلخی داشته باشید، اما چه کنیم که منطقه ما منطقه بدبختی است، سرنوشت ماست که از قتل عامی به قتل عامی دیگر منتقل می شویم و همواره غیر نظامیان و کودکان قربانی می شوند. قتل عام‌هایی که در نوار غزه و شهر دیر بلح رخ داد فاجعه است.

در این پیام تصویری آمده است:
"سرهنگ مالکی به من اجازه بده بگویم آیا عقلانی است که کودک 14 ساله موشک بالستیک برای شلیک به جیزان طراحی کند؟! آیا اتوبوس قدیمی حامل کودکان می تواند سایت پرتاب موشک‌های بالستیک به جیزان باشد؟! مرغ پخته به این حرف می خندد. آیا این حرف عقلانی است که آنها به غیر نظامیان در جیزان حمله کردند. سرهنگ مالکی بدتر از این را گفت و اعلام کرد کاملا به قانون بین الملل پایبند هستیم. کدام قانون بین الملل است که به تو گفته است کودکان را بکشی؟ کدامین قانون بین المللی این را گفته است؟ من قانون بین الملل را مطالعه کرده ام در هیچ متنی در قانون بین الملل وجود ندارد که خواستار کشتار کودکان و بمباران آنان به این شیوه باشد.

شما می گویید 80 درصد از یمن را آزاد کرده اید و الان آنها تحت حکومت هستند چرا حقوقشان را پرداخت نمی کنید ؟ چرا بیمارستانها و مدارس و جاده ها را نمی سازید. این ملت گرسنگی اش بس نیست که از هوا نیز آنها را بمباران می کنید؟ این جنگ و ادامه اش برای شما پیامدهای منفی دارد.از این جنگ ملت سعودی و ملت امارات و ملت سودان سود نمی برند بلکه فقط آمریکا و فرانسه و انگلیس با فروش تسلیحات سود می برند. آنها میلیاردها به جیب می زنند. این میلیاردها دلار را چرا به این کشورها می‌دهید؟ چرا به ملت یمن و ملت سعودی و امارات نمی دهید؟ این پولها برای ماست و برای ملتهای مسلمان است."

انتهای پیام/

پیام تصویری سردبیر رأی الیوم به ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار