مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر:

مشغول ذخیره استراتژیک دارو به میزان یک سال هستیم

علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در اولین نشست خبری خود از برنامه های جدید سازمان خبر داد.

مشغول ذخیره استراتژیک دارو به میزان یک سال هستیمبه گزارش حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر صبح امروز (یک شنبه) در نخستین نشست خبری خود درباره برنامه های جدید سازمان اظهار کرد: از زمان تاسیس سازمان تدارکات پزشکی ۵۰ سال می گذرد و سازمان تدارکات پزشکی به عنوان یکی از بازوهای سازمان هلال احمر است تا بتواند در حل مشکلات سلامتی مردم همچنین درآمد زایی کوچک برای جمعیت هلال احمر داشته باشد.

فرجی در ادامه ‌بیان کرد: امسال باتوجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، تمام توجه ما بر روی تقویت بخش تولید هست و برای افزایش کیفی و کمی تولیدات، راه اندازی خطوط جدید و نوسازی خطوط فعلی برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به بحث تولید فیلترهای دیالیز مطرح کرد: یکی از مهم ترین مشکلات در عرصه پزشکی ما، دیالیز است. به همین دلیل سازمان تدارکات پزشکی مشغول تولید فیلترهای دیالیز و تامین کننده ماشین های دیالیز است. همچنین ما فروش مستقیم دارو را از شعب داروخانه های هلال احمر انجام می دهیم. گرچه داروهای عادی در این داروخانه ها وجود دارد، اما هدف ما توزیع داروهای خاص است.

فرجی با اشاره به تحریم های ایجاد شده در کشور گفت: با توجه به شرایطی که اخیرا به وجود آمده است به دستور رئیس جمعیت هلال احمر در حال ذخیره استراتژیک دارو هستیم. طبق برنامه حداقل باید به میزان یک سال دارو ذخیره شود.

او با اشاره به داروخانه هلال احمر در جزیره کیش افزود: هر کشور و هر بیمارستانی داروهای خارج از لیست دارد که طبق قوانین می توانند از آن استفاده کنند. داروخانه جزیره کیش برای داروهای خاص و خارج از لیست که امکان ورودش به کشور نیست فعال تر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پرشکی ادامه داد: با تفاهم نامه ای که با سازمان تغذیه و دارو داشتیم، این داروها برای بیماران در حال درمان با نظر پزشک متخصص تجویز می شود.

فرجی با اشاره به اینکه هزینه های تولید بسیار بالا رفته است، گفت: هزینه های تولید و هزینه های سربار همچون حقوق کارگر و هزینه های دسته بندی بالا رفته است و تثبیت قیمت بدون کمک دولت امکان پذیر نخواهد بود.

وی عنوان کرد: سازمان تدارکات پزشکی هیج بودجه ای از جمعیت هلال احمر دریافت نمی کند و یک سازمان خودگردان است. اگر در عرصه صنعت قیمت ها واقعی نشود و اصرار بر تثبیت قیمت بدون کمک دولت باشد، شرکت ها به سمت ورشکستگی خواهند رفت.

فرجی در پاسخ به سوالی درباره پرونده قضایی یاسین رامین گفت: روال قضایی به این صورت است که قاضی اجازه بیان جزئیات پرونده را نمی‌دهد و این یک مسئله داخلی است. یکی از شرکت های خارج از کشور و زیر مجموعه سازمان تدارکات پزشکی، بر عهده او بوده و ما منتظر رای دادگاه هستیم. تاکنون ۴ جلسه دادگاه برگزار شده و  پرونده در حال بررسی است.

وی در ادامه در خصوص آتش سوزی کارخانه داروسازی سها تصریح کرد: ‌کارخانه داروسازی سها که بر اثر آتش سوزی دو طبقه از آن دچار حریق شده بود بحث هایی با بیمه در این زمینه دارد که در حال بررسی است. این کارخانه بیش از ۳۰ میلیارد خسارت دیده  که حدود دو سوم این مبلغ را بیمه جبران می کند. برای راه اندازی مجدد بهش آسیب دیده کارخانه به مبالغ بیشتری نیاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار