تغییر عقیده بیش از ۱۰۰ حوزه انتخاباتی در انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا

گاردین نوشت بررسی جدید نشان می‌دهد در بیشتر حوزه‌های انتخاباتی در انگلیس، اکثریت خواستار ماندن این کشور در اتحادیه اروپا هستند.

تغییر عقیده بیش از ۱۰۰ حوزه انتخاباتی در انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین نوشت: بررسی جدید نشان می‌دهد در بیشتر حوزه‌های انتخاباتی در انگلیس، اکثریت خواستار ماندن این کشور در اتحادیه اروپا هستند.

در پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی آمده است: بیش از ۱۰۰ حوزه انتخاباتی در وست مینستر انگلیس که از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) حمایت کرده بودند اکنون مخالف آن هستند و می‌خواهند انگلیس در اتحادیه اروپا بماند.

در نتیجه این بررسی که می‌تواند تاثیر مهمی بر بحث‌های مربوط به برگزیت در اواخر امسال در پارلمان داشته باشد، همچنین مشخص شده است که بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در انگلیس اکنون در اختیار اکثریتی هستند که می‌خواهند در این اتحادیه بمانند.

در این بررسی ۶۳۲ حوزه انتخاباتی در انگلیس، اسکاتلند و ولز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که ۱۱۲ حوزه انتخاباتی نظر خود را از برگزیت به باقی ماندن در اتحادیه اروپا تغییر داده اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکنون ۳۴۱ حوزه انتخاباتی وجود دارند که از ماندن در این اتحادیه حمایت می‌کنند و ۲۲۹ حوزه خواستار همه پرسی هستند.

یک حوزه انتخاباتی در اسکاتلند و ۹۷ حوزه در انگلیس نظر خود را از خروج به ماندن تغییر داده اند. در ولز نیز از ۴۰ حوزه انتخاباتی حامی برگزیت، چهارده حوزه تغییر نظر داده اند. در کل، در حال حاضر ۵۳ درصد از باقی ماندن در اتحادیه اروپا و ۴۷ درصد از برگزیت حمایت می‌کنند.

رای دهندگان جوان و اقلیت‌های قومی نیز نظر خود را تغییر داده اند و خواستار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند. این در حالی است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است اواخر امسال درباره این موضوع با مجلس عوام تبادل نظر کند و احتمال دارد موضوع توافق نهایی برگزیت نیز در پارلمان به رای گذاشته شود. در همین حال، مخالفان ترزا می‌ در حال تهیه طرحی برای برگزاری یک همه پرسی جدید یا انتخابات هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار