معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جیرفت گفت:طرح ضیافت اندیشه اعضای هیئت علمی دانشگاه جیرفت در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اصغرشاهرخی معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه جیرفت ضمن تقدیر از حضور پررنگ اساتید در این دوره به بیان اهداف و ضرورت‌های این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی علوم و نیاز به روز رسانی اندیشه‌های دینی و اخلاقی و در راستای منویات مقام معظم رهبری اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز در این راستا ضمن حضور در این دوره‌ها علوم دینی و اخلاقی را با توجه به نیاز خود به روز رسانی می‌کنند.

وی افزود: دوره طرح ضیافت اندیشه سال جاری با هدف ترویج اندیشه‌های اسلامی و تقویت بنیه‌های اعتقادی و انقلابی و ارتقای سطح دانش اجتماعی و فرهنگی برگزار و سعی شده دوره‌هایی طراحی شود با موضوعات روز و مطالبه اساتید دانشگاه که از جمله آن‌ها روشنفکری دینی و غرب شناسی می‌توان یاد کرد.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که در این دوره توسط اساتید مطرح دو نگاه در مورد دین (سنتی، قدیمی و محافظه کارانه بود که مورد استقبال اساتید مواجه شد.

وی گفت: در این مبحث که سه عنصر دارد، (باورها، احکام واخلاق) مدرن یا روشنفکرانه که به دنبال اصلاح دین به روش سنتی برای تحمل دین هستند و در ادامه به نظریه پردازان نگاه مدرن در سایر ادیان و خصوصا دین اسلام و تفکرات آن‌ها پرداختند.

شاهرخی گفت: در این دوره نیز به رابطه بین سه عنصر سعادت - حقیقت و فضیلت پرداخته شد و مورد نقد بررسی قرار گرفت.

رییس دانشگاه جیرفت هم برگزاری این دوراه‌ها را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور اساتید در جوار حرم امام رضا (ع) و شرکت در کارگاه‌ها و یک هفته در کنار هم خصوصا در جهت ارتقای بینش اعتقادی و سیاسی اساتید باعث تعامل بیش از پیش اساتید می‌شود.

شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت ضمن حمایت از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های دانش افزایی اساتید تصریح کرد: همانگونه که اساتید برای افزایش آگاهی دانشجویان تلاش می‌کنند، باید برای به روز رسانی خود تلاش کنند که در این راستا دانشگاه از برنامه‌های این چنین حمایت می‌کند.

از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره: نشست تخصصی گفتمان خانواده با حضور اساتید و خانواده‌های آنها، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان اساتید بود.

دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه جیرفت با حضور اعضای  هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی دانشگاه در مرداد ماه سال جاری در جوار حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام به مدت ۵ روز برگزار گردید.
انتهای پیام/ی

برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های دانش افزایی اساتید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار