مصرف روزانه یازده میلیون مترمکعب گاز در استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : روزانه به طور میانگین یازده میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت گفت : 546 هزار مشترک گاز در استان وجود دارد و در حال حاضر 28 شهر و 1050 روستای استان تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند.

وی میزان جمعیت شهری برخوردار از نعمت گاز را 99 درصد و جمعیت روستایی را 61 درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع 93 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه گاز هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه 19 شهرک صنعتی و 2126 واحد تولیدی استان نیز تحت پوشش شبکه گاز قرار دارند.

شهبازی از فعالیت 74 جایگاه CNG هم در استان یاد کرد که میزان مصرف روزانه این جایگاه‌ها به 700 هزار مترمکعب می‌رسد که تقریبا معادل مصرف 700 هزار لیتر بنزین است.

وی با اعلام اینکه مشترکین گاز کرمانشاه در مجموع به طور میانگین روزانه یازده میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند، گفت: در فصل سرد سال 60 درصد این مصرف در بخش خانگی و مابقی در سایر بخش‌های صنعتی و تجاری است و در فصل گرم میزان مصرف بخش خانگی به 40 درصد کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه میزان بدهی مشترکین به شرکت گاز استان را نیز 210 میلیارد تومان اعلام کرد که 70 میلیارد تومان آن در بخش خانگی، 110 میلیارد تومان در بخش تجاری و صنعتی و مابقی مربوط به ادارات است.

شهبازی یادآوری کرد: در شرایطی که 210 میلیارد تومان از مردم طلب داریم مجبوریم برای اجرای پروژه هایمان تسهیلات بگیریم و اگر مشترکین بدهی خود را پرداخت کنند دیگر نیازی به گرفتن این وام نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه سپس به برنامه‌های گازرسانی این شرکت خصوصا برای روستاها اشاره کرد و گفت: در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال 98 همه روستاهای بالای 20 خانوار استان صاحب گاز می‌شوند و یا حداقل عملیات گازرسانی به این روستاها آغاز می‌شود.

به گفته این مسئول، اکنون گازرسانی به 650 روستای استان در مرحله پیمانسپاری و یا اجرا است.

شهبازی پیش‌بینی کرد، در سال جاری گازرسانی به 300 روستای استان به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 548 روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده اند، افزود: در مجموع 1723 روستای بالای 20 خانوار در استان داریم که اکنون 1050 روستا از این تعداد دارای گاز هستند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به انشعابات غیرمجاز گاز در استان داشت و تعداد آنها را حدود چهار هزار مورد اعلام کرد که عمدتا در حاشیه شهرها خصوصا حاشیه شهر کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از عملکرد این شرکت در ایام زلزله سال گذشته هم یاد کرد و گفت: در زلزله آبان سال گذشته 4.5 میلیارد تومان خسارت به شرکت گاز وارد شد و 90 هزار مشترک، 45 هزار علمک و دو هزار کیلومتر از شبکه ما تحت تاثیر قرار گرفت.

به گفته این مسئول، 200 نفر از استان کرمانشاه و 320 نفر از خارج استان در این مدت پای کار بودند و در کوتاهترین زمان گاز مشترکین برقرار شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

546 هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه وجود دارد

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار