پوتین و مرکل در برلین دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه و صدراعظم آلمان طی یک هفته آتی در پایتخت این کشور دیدار می‌کنند.

پوتین و مرکل در برلین دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، به گفته «استفن سیبرت»، سخنگوی دولت آلمان «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه قرار است طی یک هفته آینده با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در برلین دیدار کند.

سیبرت در بیانیه‌ای اعلام کرد مرکل در کاخی در شمال غربی آلمان که قدمت آن به قرن ۱۸ برمی گردد میزبان پوتین خواهد بود. او جزئیات این دیدار را اعلام نکرد.

این مقام پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری بین المللی «ریانووستی» گفته بود: «معلوم نیست در چنین دیدار سطح بالایی چه مسائلی مطرح می‌شوند. تصور می‌کنم روابط دوطرفه، تنش‌های سوریه، مصالحه شرق اوکراین و همکاری‌های بخش انرژی به گفتگو گذاشته شوند».

پوتین و مرکل چندین بار در دوره‌های طولانی ریاست خود دیدار کرده اند. آخرین بار این دو مقام در ماه مه در شهر «سوچی» دیدار کردند. آن‌ها در سوچی درباره تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و اعمال دوباره تحریم‌های تهران گفتگو کردند.

ارتباط مرکل و پوتین فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما این دو مقام همواره توانسته اند به توافق برسند. حتی در زمانی که غرب علیه روسیه است، مرکل و پوتین توانسته اند روابطشان را حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار