مدیرکل اتباع و مهاجرین خراسان رضوی مطرح کرد:

جزئیات طرح خروج و مراجعت مهاجرین با کارت آمایش و گذرنامه خانواری

مهاجرین دارای کارت آمایش و پاسپورت های طرح روادید خانوار می توانند بدون ابطال مدارک به افغانستان سفر کنند.

مهاجرین افغانستانی پس از سه دهه می توانند بدون ابطال مدارک به افغانستان سفر کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عجمی، مشاور استاندار و مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در یک نشست خبری در مشهد از آغاز طرح خروج و مراجعت مهاجرین دارای کارت آمایش به افغانستان خبر داد.

وی اعلام کرد که با این طرح، برای نخستین بار پس از سه دهه مهاجرین افغانستانی می تواند بدون ابطال مدارک خود، به افغانستان سفر کرده و بازگردند.

عجمی اظهار داشت: مهاجرینی که دارای کارت آمایش و گذرنامه با روادید خانواری بودند تاکنون امکان خروج و مراجعت آنها فراهم نبود اما برابر ابلاغیه اداره کل اتباع وزارت کشور افرادی که دارای کارت آمایش و گذرنامه خانواری هستند می توانند از فردا صبح به دفاتر خدمات اتباع خارجی و اشتغال مراجعه و نسبت به خروج و مراجعت اقدام کنند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود: افرادی که دارای گذرنامه خانواری هستند می توانند به دفاتر کفالت مراجعه، گذرنامه را تحویل داده و فیش های لازمه را پرداخت و پرونده تشکیل دهند، پرونده توسط دفاتر کفالت به پلیس مهاجرت منتقل و در گذرنامه آنها 3 ماه اقامت و یک ماه اجازه خروج و مراجعت درج می شود.

وی اضافه کرد: دارندگان کارت آمایش نیز باید در ابتدا گذرنامه سفید را از کنسولگری ها و سفارت افغانستان دریافت کرده و پس از اخذ گذرنامه به دفاتر کفالت مراجعه، مدارک را کامل و فیش ها را واریز کنند، و پرونده های این گروه هم به پلیس مهاجرت ارسال و برای این دسته نیز اقامت سه ماهه و یک ماه اجازه خروج مراجعت صادر می شود.

محمد عجمی عنوان کرد که مهاجرین پس از بازگشت باید به دفاتر کفالت مراجعه، اقامت سه ماهه خود را ابطال و کارت خود را تحویل بگیرند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی تاکید کرد: این نکته باید مورد توجه مهاجرین قرار گیرد که چنانچه پس از یک ماه مهاجرین برنگردند با این اقامت سه ماهه و خروج و مراجعت یک ماهه امکان بازگشت وجود ندارد و باید با مراجعه به سفارت و کنسولگری های ایران در افغانستان با اخذ ویزا بازگردند. همچنین اجازه خروج و مراجعت در سال فقط یک بار است.

وی درباره هزینه های این طرح گفت: مهاجرینی که قصد خروج و مراجعت دارند علاوه بر هزینه هایی که برای دریافت پاسپورت به نمایندگی افغانستان پرداخت می کنند، مبلغ ۱۷۲ هزار تومان جهت صدور اقامت ۳ ماهه و ۲۳ هزار  تومان برای خروج مراجعت و ۱۰ هزار تومان هم به ازای هر جلد پاسپورت به خزانه دولت واریز می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام بخوام دفترچه اقامت بگیرم با کارت آمایش چ مدت زمان میبره تا صادر شه؟؟
Germany
سید سلمان میرزایی
۲۳:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام من متولد جمهوری جمهوری اسلامی ایران هستم الان ۳۵سالم هست خیلی دوست دارم یک با برم به کشورم شمارو به خداوند مهربان قسم میدم یه راه خوب ودرست پیش مابزارید که یک بار بریم کشورمون رو ببینیم بریم سر خاک اجدادمان فامیلا رو ببینیم مگه ما چه گناهی کردیم که آرزوی دیدن کشورمون به دلمون بمونه
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۱۳:۱۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
فقط مردم رو اذیت میکنید میگید شرایط فراهم کردیم دریغ از یه جواب میگید اینجا برو اونجا برو آخرم میگید سایت بستست این سایت همبشه بستست نه؟
Iran (Islamic Republic of)
farid
۲۳:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام اونایی کارت امایش 14 دارن میتونن کربلا هم برن یا ن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد امینی
۱۰:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
ما از برج یک سال نودوهشت تا ب حال ک شده شش ماه از روی کارت امایش پاسپورت گرفتیم بلاخره پاسپورتهامون وسطهای برج پنج اومده الانم هرکاری میکنیم باز ویزا نمیدن هرچی زنگ میزنیم میگ سایت بسته است توروخداب عکر مامهاجرین باشید مامیخوایم بعد بیست و دو سال میخوایم بریم بچه مدرسه ای هم داریم توروخدا سایت فعال کنید ک تا موقع تعطیلات بریم ک باز مدرسه هاشروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
دو ماه سایت خروجی رو بستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام مامنطزرم که سایت خروجی باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۱۲:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
فقط الکی مردم رو اذیت میکنند ما دو ماهه که به همه جا رفتیم ولی هیچ جواب درستی نمیدهند بعد میگن ما به فکر رفاه شما هم هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
با سلام من پاسپورت خانواری دارم یک ماه وچند روزه میرم دفتر کفالت میگن سیستم ما قطع هست ایا امیدی هست رفتن به افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۰۰:۰۵ ۰۵ تير ۱۳۹۸
یکی بیاد قشنگ بگه چ جوریه باید بریم افغانستان ماهم کارت امایش همرو داریم13یا ۱۴
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
کی ابلاغیه میاد پس ؟ ما منتظریم
Canada
حمید
۱۰:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
ما کارت امایش ۱۳ داریم گذر نامه سفید هم به تازگی گرفتیم و وقتی به دفتر کفالت مراجعه میکنیم میگوند هنوز ابلاغیه نیامده که اجرا کنیم